Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Det var lite för mycket vissa blodkroppar i urinprovet. Men jag måste lämna in ett nytt, antingen i eftermiddag eller i morgon bitti. Det gick inte göra en bra odling på det jag hade lämnat. Så nu måste jag hålla mig ett tag. Jobbigt!
 
Jahapp lock för öronen, nackdrag och huvudvärk 🙄 såå idag nöjer jag mig med kravlös skritt barbacka I grimma och grimskaft på ridbanan när jag mår lite krassligt 👎. Men roligt med högsta betyg på första inlämningsuppgiften I servicekunskap I alla fall 😊.
 
Det har verkligen inte varit annat än bekymmer med allt jag tagit mig an i dag :cautious:

Som om det inte vore nog har jag fått 3 stoora begäran att lämna ut. Inte bra, fattar inte alls hur jag ska hinna med allt just nu 🫣 Ska sätta mig och skriva lista och sedan fnula på hur sjutton jag ska göra för att minska den till en tredjedel. Annars får jag nog jobba dygnet runt och jag gissar att min chef inte är jättesugen på att betala för det :angel:
 
Var på stallet i förmiddags och tittade på när ägaren till hästen jag hjälper till med hade lektion. Sedan for jag hem och åt lunch lite snabbt innan jag for till min favoritsjö.
Nu har jag badat och sitter nu i solen och läser.

Livet känns så mycket mer hanterbart när solen skiner. ☀️
 
Blir gaaalen! Att sitta inne och jaga support i timmar och bara skickas runt mellan olika företag som säger att "nä, men det är deras bord och inte vårt" när det är superhärligt ute och man har massa annat att göra.. Hur svårt kan det vara liksom? :arghh:🤯
 
Jo men han svarar inte. Jag tycker att vi kan säga upp den, bilen är ju i Finland nu.
Om ni inte står som ägare längre, vilket jag verkligen hoppas ni inte gör, så finns det ingen som helst anledning att ni betalar någon försäkring heller. Det är den nya ägarens ansvar, både att registrera den i Finland och att den är försäkrad. Jag hade sagt upp försäkringen direkt i samband med ägarbytet registrerades hos transportstyrelsen.
 
Om ni inte står som ägare längre, vilket jag verkligen hoppas ni inte gör, så finns det ingen som helst anledning att ni betalar någon försäkring heller. Det är den nya ägarens ansvar, både att registrera den i Finland och att den är försäkrad. Jag hade sagt upp försäkringen direkt i samband med ägarbytet registrerades hos transportstyrelsen.
Enligt maken gör vi det av någon anledning.. Det måste registreras i Finland och det är inte gjort än. Tydligen kan det ta tid.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 984
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 225
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 244
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp