Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och handlat, sitter nu och njuter av solen ett tag innan jag ska fara till stallet efter lunch.
Har fått en nytändning på hästeriet tack vare hästen jag hjälper till med nu. Uppskattar inte bara hästen utan även stallet och att jag och hästägaren är ett sånt bra team. Var flera år sedan jag kände sån här energi för hästeriet. Roligt!
 
Har fått lite egentid och sitter i syrummet. Har lagat ett par shorts och två eksemtäcken. Tänkte sy någon t-shirt till sonen också. Om jag orkar mer nu, blev lite trött helt plötsligt. Det jobbigaste är att välja tyg :D
 
Fick en pris offert förut att laga min bil, betydligt mycket högre än vad jag tänkt just nu men då blev det typ liten service också för mycket behöver bytas typ nu!
 
Idag ska jag plantera resten av min balkong. Är lite sur eftersom jag tydligen köpt en funkia och inte en fuschia. Killen på Blomsterlandet påstod att det var en fuschia, men det är det inte. Och ja, jag får skylla mig själv när jag är så okunnig (och inte kunde uttala fuschia korrekt). Är lite gröna blad bara. Men tja, det får vara som det är.
 
Allting planterat nu, förhoppningsvis växter kryddväxterna lite, de ser lite ynkliga ut i blomlådan. Nu bara fixa till balkongen, sopa upp all jord, moppa golvet sedan är det min lilla oas. Men jösses vad mycket vatten det kommer gå åt, små krukor/lådor tillsammans med soligt och blåsigt torkar snabbt ut jorden.
 
Sitter ute i skuggan på altanen och väntar på att vårdteamet ska ringa och kolla läget. Har ena benet lite i solen, måste ju tanka d-vitamin inför vintern :D
Maken är och handlar, ikväll blir det tacos. Skönt att vara lite för sig själv. Både för honom och mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 974
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 165
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 857
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 543
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp