Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Idag ska jag plantera resten av min balkong. Är lite sur eftersom jag tydligen köpt en funkia och inte en fuschia. Killen på Blomsterlandet påstod att det var en fuschia, men det är det inte. Och ja, jag får skylla mig själv när jag är så okunnig (och inte kunde uttala fuschia korrekt). Är lite gröna blad bara. Men tja, det får vara som det är.
Men varför går du inte bara tillbaka och byter den om det blev fel?
 
Ligger på en filt och har det underbart. Blir kontraster som att båda böckerna jag fick med utspelar sig på vintern :D

IMG_20240517_141438663.jpg
 
Nyss kommit hem. Helt slut! Otroligt dålig luft i min sal så dagen har varit syrefattig, varm och kvalmig..
Såg fram emot glass men min frys verkar inte hålla kylan? Glassen är mjukrinnig - men allt annat är hårdfruset. Mycket märkligt. Och irriterande.

Nu är det helg! Känns ändå fantastiskt. 🙌🏻
 
Påbörjat operation sommar-ide. Täckt för dom största fönsterna men IKEA hade skickat färre plissegardiner än vad jag beställt, så blir inte helt klar förrän början av nästa vecka. Sedan blir det mörkt och svalare i lägenheten 😎 AC ihopsatt och provkörd 👍🏻 Sängborden väntar jag med att sätta ihop tills ikväll, är helt slut nu 💤
 
Var precis i stallet. Inser att jag snart måste ta beslut om min kära älskade ponny.
Han ser dåligt, hör dåligt och nu börjar han få problem att tugga. Jag har sedan tidigare bestämt att om han får problem att äta tar jag bort honom. En häst som älskar mat ska inte behöva leva på gröt.

Men mitt hjärta går sönder av blotta tanken..
 
Var precis i stallet. Inser att jag snart måste ta beslut om min kära älskade ponny.
Han ser dåligt, hör dåligt och nu börjar han få problem att tugga. Jag har sedan tidigare bestämt att om han får problem att äta tar jag bort honom. En häst som älskar mat ska inte behöva leva på gröt.

Men mitt hjärta går sönder av blotta tanken..
Det värsta beslutet att ta. Förstår hur jobbigt det är. ❤️
 
Funderar på att göra en virgin mojito eftersom jag inte dricker alkohol och det låter riktigt gott. Myntan jag köpte på Hemköp ynglar av sig som Audrey II utan blod och måste göra något med den. Men då måste jag frysa iskuber som jag inte får plats med, ta fram min blender som kan krossa is och köpa lime. Känns som lite väl mycket jobb för en drink.
 
När jag var yngre så förstod jag inte riktigt de som tyckte att det var så hiiimla skönt, som att livet återvände, när sommaren och värmen kom. Jag supernjöt inte av vintern men kände ändå inte så mycket när sommaren kom (förutom att man fick vara ledig dårå :p).

Men nu känner jag hur mycket mera positiv och allmänt glad jag blivit nu när värmen kommit på riktigt :love: Jag förstår er bättre nu 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 800
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 991
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 155
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp