Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det - mer exakt?
:d

Det är en cheezecake. Kanske den krämigaste som skådats. Jag (och många med mig 😅) är besatt av den perfekta KRÄMIGA ostiga men ändå fräscha cheesecaken som finns på NK. Alla har vi försökt återskapa den men gått bet. Min kollega har försökt BETALA för receptet. Själv har jag övervägt att ta jobb på nk konditori endast i syfte att infiltrera 🤷🏼‍♀️
IALLAFALL! Ödet gjorde att jag stötte ihop med en engelsk tant i 90-års åldern och hon berättade hemligheten. Kondenserad mjölk i perfekt mängd till philadelphiaost. Och massvis med riven citron och citronsaft. Inget jävla meck. Inget socker. Ingen gelatin.., no more. Sagt och gjort. Köket blev ett bombnedslag men tillslut fick jag till det.

En panel av kompisar och grannar har nu hyllat skapelsen 😅
 
Hilfe! Hoppas det är okej att jag ställer frågan här, men min Google-du har svikit mig... Jag har fått dille på de gamla CD-skivorna som kom med Pollux-paketen, men jag kan för mitt liv inte hitta min favorit!

De jag hittar är bl a Vem rider i skogen och Den vita spökhästen, men den jag söker har jag för mig kom innan dessa. Det var 3 skivor, i en förpackning som kunde vecklas ut om jag inte minns fel.. Har hittat 3 inspelningar på Youtube av andra skivor, men det hade varit fantastiskt att få lyssna även på den vars namn är i dunkel...
 
Det var en stor lättnad att kissan inte fått skador på vare sig lever eller njurar efter huggormsbettet ❤. "Bara" ökad glucos i blodet antagligen r/t stress efter onödigt lång resa pga deras miss i bokningen 🙄. Så när dagen inte blev som den skulle fick den bli som den blev; istället för ridtur nöjde jag mig med att låta pållan galoppera lite granna på lina (bockade med 😅, lite bus i fröken i dag 😍) innan hon fick trava över bom som gick så fint så 🤩. Efter avskrittning och pyssel tog älskling och jag ut hästarna; självklart ville jag åtminstonde passa på att rida ut till hagen i alla fall! 😍. Sen blev det att köpa med middag från pizzerian; skönt att det inte var typ tusen grader varmt därinne som förra veckan och heeelt onyttigt åt jag icke (räksallad och bonaqua) 😄.
 
Hilfe! Hoppas det är okej att jag ställer frågan här, men min Google-du har svikit mig... Jag har fått dille på de gamla CD-skivorna som kom med Pollux-paketen, men jag kan för mitt liv inte hitta min favorit!

De jag hittar är bl a Vem rider i skogen och Den vita spökhästen, men den jag söker har jag för mig kom innan dessa. Det var 3 skivor, i en förpackning som kunde vecklas ut om jag inte minns fel.. Har hittat 3 inspelningar på Youtube av andra skivor, men det hade varit fantastiskt att få lyssna även på den vars namn är i dunkel...
Rimligt... Öppnar kommentarerna under ett klipp, Eko från förr hette den!
 
Hilfe! Hoppas det är okej att jag ställer frågan här, men min Google-du har svikit mig... Jag har fått dille på de gamla CD-skivorna som kom med Pollux-paketen, men jag kan för mitt liv inte hitta min favorit!

De jag hittar är bl a Vem rider i skogen och Den vita spökhästen, men den jag söker har jag för mig kom innan dessa. Det var 3 skivor, i en förpackning som kunde vecklas ut om jag inte minns fel.. Har hittat 3 inspelningar på Youtube av andra skivor, men det hade varit fantastiskt att få lyssna även på den vars namn är i dunkel...

Åh troor jag vet vilken du menar men va tusan heter den nu igen..Skivorna var förvarade i typ pappkartongsförpackning eller hur?
 
Så roligt. Varje kväll åker en fin gammal träbåt förbi och låter så där "tuff tuff tuff". Väldigt mysigt! Nu var min kompis på besök (båt-tjej) och hon bara "det är ju xxx!". Visar sig att hon känner snubben mkt väl (ngt original från hennes båtklubb) så hon börjar vifta från fönstret och han vinkar tillbaka! Ny kompis :D Nu ska jag vinka varje gång han tuffar förbi!
 
Har nya verktyg!
1593721620826.png
 
Äter fryst grekisk yoghurt med hallon och är alldeles glad i hela själen efter att ha fått ett spontant Skype-samtal från två av mina bästa vänner i Sverige. De är ute och vandrar och tältar tillsammans och ringde mig från ett fantastiskt vackert naturreservat på Österlen :love:
 
God mat, god efterrätt, skogspromenad med 26-åringen för att visa närmaste omgivningarna och slutligen en tur runt Finspång inklusive slottet.
Tyvärr inga fladdermöss eftersom det var alldeles för ljust :( Nåja, det hade vi räknat med. När vi varit där tidigare och sett fladdermöss har det varit senare på säsongen.
 
Ikväll kom hunden vi ska passa, en helbror till två av mina och egen uppfödning :)

Jag har gått en vända i samhället med alla, Vopp (heter han inte, men mix av namnet och voff) förstod inte att man ska hålla vänster. Även klippt lite klor, han lärde sig snabbt att jag klipper=godis :d
Ägarna verkar ha haft lite problem med kloklippning, men det blir nog inga problem. Och även nu när de kom hit efter några år känns det så bra att just de fick köpa honom :heart
 
Har nu flyttat och vårt förra (hyres)hus gick igenom besiktningen så det känns skönt, vi kommer få vår deposition tillbaka!

I nya huset höll vi på hela dagen igår med att fixa trädgården och jag har planterat lite färska örter i en låda på verandan :love:

Gräsvitlök, basilika, persilja och dill
Screenshot_20200703-103415_Gallery.jpg


Nere i trädgården har jag planterat körsbärstomater :)


Det kan hända att vi råkade köpa en ny bil också :idea:
Men vår gamla Honda CR-V sålde vi för ett par veckor sedan.
Och min gamla Toyota har varit för en mek-check och ska hämta den idag och se vad som behöver fixas för att kunna sälja.
Jag frågade i telefon "Is it a long list?" Och fick bara svaret "Yes".
:rofl:
Well well....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 775
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 474
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
66 424
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp