Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oooookej detta var ju inte direkt äckligt....
(Detta är en liten test inför morgondagens stor-fika 😅)

Visa bifogad fil 53617

Kan man fa recept? :d


GAGG ... :crazy:

Äter fryst grekisk yoghurt med hallon och är alldeles glad i hela själen efter att ha fått ett spontant Skype-samtal från två av mina bästa vänner i Sverige. De är ute och vandrar och tältar tillsammans och ringde mig från ett fantastiskt vackert naturreservat på Österlen :love:

Jag vet hur det kanns :heart i dag ringde en kompis fran Stockholm och berattade att de var pa vag ut med baten. Hon skickade en bild ...
IMG_0923.jpg
 
Sitter på bussen på väg till jobbet. Lär bli en mycket kort dag och chefen undrade igår om någon vill ha semester nästa vecka eftersom vi är lite för många som ska jobba :p Lär bli lugnt även då med andra ord. I eftermiddag ska jag klättra ute. Det blir nog en fin start på helgen :)
 
Sitter på bussen på väg till jobbet. Lär bli en mycket kort dag och chefen undrade igår om någon vill ha semester nästa vecka eftersom vi är lite för många som ska jobba :p Lär bli lugnt även då med andra ord. I eftermiddag ska jag klättra ute. Det blir nog en fin start på helgen :)
Och min chef försöker få oss att jobba frivilligt på semestern :meh: de kunde ju ha erbjudit något om vi skulle gå in och jobba
 
Bah! Sista dagen innan semestern och dagen då jag skulle kolla in hyresbostaden och då behöver jag åka in med katten till veterinären! :banghead: Snygg tajming katten :cautious:
Men får väl se vad veterinären säger då ... Och hoppas på att jag kan åka till den mindre djurkliniken så blir det inte så lång och dyr taxiresa.
 
Bah! Sista dagen innan semestern och dagen då jag skulle kolla in hyresbostaden och då behöver jag åka in med katten till veterinären! :banghead: Snygg tajming katten :cautious:
Men får väl se vad veterinären säger då ... Och hoppas på att jag kan åka till den mindre djurkliniken så blir det inte så lång och dyr taxiresa.
Och så är den ena kollegan hemma sjuk så nu med mig borta så blir det bara en kollega på plats på jobbet.
Jag hoppas att chefen inte kräver att jag åker in till jobbet ändå :cautious:
 
Och så är den ena kollegan hemma sjuk så nu med mig borta så blir det bara en kollega på plats på jobbet.
Jag hoppas att chefen inte kräver att jag åker in till jobbet ändå :cautious:
Chefen svarade att hon räknar med att jag åker in så snart jag kan efter veterinären, och klart att jag kan men min mage uppskattade tydligt inte pressen :cautious: Och så sitter jag fortfarande i telefonkö till djurkliniken. Den närmsta hade inte tid idag så jag fick ringa till Albano. Suck.
 
Min nya inne/utetermometer visar annan temperatur än den gamla. Vilken ska jag lita på? Den gamla är nog tio år gammal, lutar åt att kassera den när batterierna tar slut.
Ska äta lite frukt.
 
Då har jag gjort min sista dag på sommarjobbet, den blev hela 10 minuter lång! :D

Eller ja... handledaren mer eller mindre skickade hem mig när jag precis kommit, som hon gjorde förra fredagen också. Enhetschefen sa igår att hon skulle meddela handledaren uppgifter för idag men jag var klar med allt igår och de har inte hunnit ta fram något nytt över natten.
 
Chefen svarade att hon räknar med att jag åker in så snart jag kan efter veterinären, och klart att jag kan men min mage uppskattade tydligt inte pressen :cautious: Och så sitter jag fortfarande i telefonkö till djurkliniken. Den närmsta hade inte tid idag så jag fick ringa till Albano. Suck.
Fast om de behöver sedera katten så är jag tveksam till att lämna henne sedan, men får väl se ... ingen idé att ta ut saker i förskott.
 
Hm. Fick tyvärr inte följa med in, så jag sitter nu ute medan de kollar in henne. Men jaja, får andas lite frisk luft med avgas under tiden 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 424
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 439
Senast: Hazel
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 690
  • Artikel
Hästnyheter Sommaren närmar sig och det blir allt varmare temperaturer på flera håll i landet. Hästar klarar ofta värmen relativt väl men det finns...
Svar
0
· Visningar
83
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp