Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt ute och tittade på kaninungarna, en av dem ställde sig på bakbenen för att äta och välte :love::laugh:

Men gick därifrån när min mamma släppte ut sina hundar i rasthagen (jag har med mina). Hon är sur över att jag inte engagerar mig i nya hästen. Nu handlar det om att jag inte tänker gå promenader själv med en fyraåring som varit hanterad i två veckor och anser sig vara hingst. Jag tränar gärna honom, dock inte själv. För jag vet vad en lätt ohanterad unghingst kan hitta på. Och jag vill inte jaga häst igen.

Frågade även hur hon tänkte med sina stora hundar, först förstod hon inte frågan. Sen tyckte hon att jag bara pekade ut de stora (jag ser det som logiskt att brukshundskorsningar kräver mer än sällskapshundar) och om vi då ska göra oss av med alla djur. Det kommer inte att hända, men varför bara inte ta hand om dem?

Det är mer också, men jag vill inte skriva för mycket i den här tråden.
 
Nu bara måste det bli svalare. Jag la mig på soffan eftersom jag började bli snurrig. Inser att jag är på väg att tuppa av så jag sätter mig upp och pratar med hunden för att klarna i huvudet.

Dricker, äter salta saker men det hjälper inte helt.
Folk har skrattat när jag hävdat att om jag mått lika illa vintertid hade jag sjukskrivit mig. Men jösses, det är ingen hit om jag tuppar av i min ensamhet.

Välsignar faktumet att det ska blil 15 grader inatt. Gissa vem som ska öppna alla fönster för korsdrag. Plus starta en flakt för att röra om.

Ta hand om dig själv! Finns det någon på nära håll du kan ringa om det blir akut och du måste ha hjälp? Hur mår ditt BS och njurar?
 
Sitter på ett tak! Min polare är dj och spelar skivor. Hon har pga det fri bar. Så jag ”hjälper” till genom att dricka gratis vin :angel:

50714A50-8E4C-4485-94DD-9C32BEC1B68B.jpeg
 
Ta hand om dig själv! Finns det någon på nära håll du kan ringa om det blir akut och du måste ha hjälp? Hur mår ditt BS och njurar?
BS funkar riktigt bra.
Men mina njurar är på seriös upphällning. Tror jag är ganska nära dialys. Det är ju ett sluttande plan med njurar. Jag har ju trots allt haft diabetes i 50 år så de har varit med om en del.

Blir det nåt ringer jag vården. :)
Tack för att du frågar. :heart Allt blir bättre när det blir svalare.
 
BS funkar riktigt bra.
Men mina njurar är på seriös upphällning. Tror jag är ganska nära dialys. Det är ju ett sluttande plan med njurar. Jag har ju trots allt haft diabetes i 50 år så de har varit med om en del.

Blir det nåt ringer jag vården. :)
Tack för att du frågar. :heart Allt blir bättre när det blir svalare.
Blöt en handduk och ha över huvudet, det hjälper en hel del!
 
Sitter nu på ett annat ställe och funderar på att gå till stallet. Tror att jag såg bilen påväg hem innan, men vet inte vad jag ska göra om hon är i stallet (hon åkte dit ensam). Jag vet att det inte förbättrar något att undvika att prata, men det förvärrar nog inte heller. Oavsett var jag ska så sitter vi i skuggan och väntar på att hundarna ska svalna lite innan vi fortsätter
 
Har ar det mulet i dag (nu pa morgonen i alla fall) och 20*C ute. Mycket behagligt! Det kan halla i sig till i morgon ocksa, men sedan forvantar vi oss sol och 25*-35*C fram tills borjan/mitten pa September. :cautious:
 
Satfläsk vad varmt det är! Kom precis hem och vädrar loss...
Sonen hyfsat nöjd med att ha fått AC nyligen installerad - 17 grader med solen ändå gassande mot väggen.
Kör luftvärmepumpen som AC nere också och det börjar bli behagligt.

Modern kylteknik gillas dessa dagar.

Jag köpte en sån där AC (portabel men ändå kraftfull) 2018. Sen fick jag panik pga den passade inte in mot min art-deco-bordell-inredning. Svettas hellre sönder än har ett estetiskt fult hem :rofl: MEN lobbar nu för nån slags snygg ac-installation i huset som liksom inte SYNS :p
 
Satfläsk vad varmt det är! Kom precis hem och vädrar loss...


Jag köpte en sån där AC (portabel men ändå kraftfull) 2018. Sen fick jag panik pga den passade inte in mot min art-deco-bordell-inredning. Svettas hellre sönder än har ett estetiskt fult hem :rofl: MEN lobbar nu för nån slags snygg ac-installation i huset som liksom inte SYNS :p

Den syns. Min son prioriterar nog komfort lite högre än du gör jämfört med estetik.... Men jag bettar på att det finns svindyra design-AC att köpa och att de är ännu dyrare att installera snyggt.
 
Den syns. Min son prioriterar nog komfort lite högre än du gör jämfört med estetik.... Men jag bettar på att det finns svindyra design-AC att köpa och att de är ännu dyrare att installera snyggt.

Problemet är att om man ska sätta den lite anonymt på typ väggen måste den tas ut genom ytterväggen och ut och huset är k-märkt.. well you do the math... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 298
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 161
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
76 77 78
Svar
1 557
· Visningar
51 254
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Gråter du?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp