Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har inte regnat på hela dagen, fast SMHI garderar sig med att det lokalt kan förekomma skurar..... :cautious:

Jag litar dock inte på detta med enbart lite skurar, och har precis investerat i ett par muck boots på rea. Hoppas att de passar nu bara...... Efter att ha avverkat två par Tretorn-stövlar i alldeles för snabb takt, är jag redo för något nytt (och förhoppningsvis bättre :) ) !!
 
Varit och gjort ett ärende. Paraplyet blåste ”avigt” och medan jag grejade med det regnade det tydligen i vecken på jackkragen. Senare rann vattnet därifrån ner under jacka och blus.
Tror jag behöver nytt paraply eller en regnjacka. :idea:
 
Satt precis å kolla öppettiderna på soptippen och läste detta under "regler på återvinningscentralen":

"Skador som uppkommer på fordon inom området ersätts ej."

Det var det enda som stod och jag blev så fundersam, så om jag parkerat min bil rätt enligt anvisningarna och slänger grejer och t ex. deras hjullastare kör på min bil, så får ja stå för hela kalaset (eller ja min försäkring blir det väl)?
Eller menar de om saker blåser från containern och blåser på bilen?
Känns som det saknas lite, men i mina öron låter det så märkligt.... 🤔
:crazy: Det har jag inte sett något om på vårt återbruk, men mycket skyltar om att föräldrar har ansvar för sina barn och att det inte är någon lekplats. :crazy::cautious: Men jag har sett föräldrar som gladeligen låter sina 3 åringar tulta runt bland bilar och släpkärror. :banghead:
 
Häftig klänning! Men för dyr tycker jag (beror iofs användningsområdet?)

Jag tänker att dyr eller inte är relaterat till vilken ekonomi man har, men även hur många gånger ett plagg kan tänkas användas. Jag skulle nog kunna lägga betydligt mer pengar på en vanlig cocktailklänning som denna, som förhoppningsvis skulle få se ett antal fester genom sin livstid, än en balklänning som kanske enbart används under ett eller två tillfällen :) Med andra ord ju fler användningstillfällen desto mer OK med hög pris, vilket innebär att det ibland kan bli den lilla svarta eller en väska som får tillåtelse att dra iväg i pris.
 
Jag tänker att dyr eller inte är relaterat till vilken ekonomi man har, men även hur många gånger ett plagg kan tänkas användas. Jag skulle nog kunna lägga betydligt mer pengar på en vanlig cocktailklänning som denna, som förhoppningsvis skulle få se ett antal fester genom sin livstid, än en balklänning som kanske enbart används under ett eller två tillfällen :) Med andra ord ju fler användningstillfällen desto mer OK med hög pris, vilket innebär att det ibland kan bli den lilla svarta eller en väska som får tillåtelse att dra iväg i pris.
Visst är det så! Jag kan lägga ner ganska mycket på bra utrustning, eller tex ridkläder (handlar iofs inte speciellt ofta ändå) men just klänningar har en tendens att bara hänga i garderoben och se söta ut. Och så kan jag gå in där och bara klämma på kläderna ibland :o
 
Visst är det så! Jag kan lägga ner ganska mycket på bra utrustning, eller tex ridkläder (handlar iofs inte speciellt ofta ändå) men just klänningar har en tendens att bara hänga i garderoben och se söta ut. Och så kan jag gå in där och bara klämma på kläderna ibland :o

Mina används flitigt, men just lite finare cocktail-klänningar har ju en tendens att hänga en del eftersom de kräver ett event. Skulle nog inte gå till jobbet i det där rosa fluffet :D Men har nästan alltid någon svart/mindre fluffig klänning på mig till vardags. Tror jag ska bli bättre dock på att använda även de finare klänningarna på helgerna. Vore kul att svida upp lite till ett vanligt restaurangbesök!
 
Ugh under madrassvandandet i gar gled tydligen kontakten (usb) ur vaggkontakten sa i dag vaknade jag med att bade telefon och klocka hade laddat ur. :cautious: Jag ar TROTT i dag 😴 men far val dricka mer kaffee innan jag satter mig och kor ut frukost och lunch till barnen i dag. 🤨
 
Det låter spännande! :D

Inte speciellt 😅

Nu har jag varit på Nationalmuseet, ätit sen lunch på Östermalmshallen och ska nu hem och byta om.

Btw många rimliga dimensioner på tavlor helt i min smak 😅

F53EAE70-617B-44B2-A635-7FE16D577138.jpeg
 
Pratade nyss med telefonbanken. Jag handlade hos en affär i fredags och det blev något fel så kvittot blev ogiltigt, men pengarna drogs. Kvinnan i kassan sa att jag skulle dra kortet igen för att det inte gick igenom och i söndags lämnade jag tillbaka ett av klädesplaggen jag köpte (var tvungen att köpa flera i olika storlekar för att kunna prova, provrummen är stängda pga corona). Pengarna för det har jag fått tillbaka men inte pengarna för det ogiltiga köpet. Nu säger kvinnan i butiken att hon inte kan betala ut pengarna, trots att det står i bank-appen på historiken att pengarna dragits två gånger. Så jag måste kontakta banken för att beställa ut ett kontoutdrag och gå dit och visa att det dragits två gånger för det räcker tydligen inte att jag kunde visa det i appen.

Då visar det sig att jag inte har tillgång till telefonbanken för att jag är under 18. Fast samma grej gick jättebra förrförra sommaren. Kvinnan i telefonbanken säger att det kunde det inte för det är omöjligt...

Pappa ringer banken istället och samma person svarar. Då säger hon att vi gjorde fel när vi skaffade mitt bankkonto för att pappa glömde kryssa i att han och mamma ska kunna se min kontohistorik via deras sidor. Så nu måste jag, mamma och pappa gå till bankkontoret och låsa upp den spärren och sen ringa till telefonbanken för samma ärende igen.

Sånt här gör mig jättestressad :banghead: Jag känner mest: ge tillbaka mina pengar, jag vill ha tillbaka mina pengar! Hur svårt ska det vara att se att ni gjorde fel?!

Meeen jag förstår att banken måste ha alla de här säkerhetsåtergärderna av en anledning. Men jag, mamma och pappa har bankID och med tanke på hur mycket som går att göra med bankID, varför går inte även detta? Jag förstår också att affären måste ha säkerhetsåtergärder kring utbetalning av pengar. Men att hitta en tid när vi alla tre kan gå till banken kan ta flera månader. Mamma och pappa har aldrig synkade kalendrar... och nej, det hjälper inte att det är semestertider. När mamma går på sin semester börjar pappa jobba, de båda har helgen ledig men då är inte bankkontoret öppet (vilket jag också förstår).


Hade det inte varit för att jag har jättesvårt för att hitta kläder och att jag inte kan byta modell/färg hade jag bytt affär efter andra gången det hände... jag orkar inte med sånt här krångel och det gör mig som sagt jättestressad...

Så nu ska jag ringa mamma och fråga om hon kan ändra sin lunchtid så att vi kan gå till banken på hennes lunchrast imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 298
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 161
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
76 77 78
Svar
1 558
· Visningar
51 254
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp