Vad gör vi? Del CXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min gård har gett mig en hälsning från förr i världen idag. :love: Det börjar bli ovanligt att hitta borttappade mynt även från modern tid, men nu låg det ett helt synligt på marken precis utanför huset där jag kör in med bilen. Jag plockade upp det, men det kändes inte riktigt som vanligt.

Begripligt, när jag tvättade av det och markeringarna sa "1 ör" och "1742". Jag får kontra med att strössla ut några mynt så att någon häpen ägare till gården kan springa på dem ungefär år 2298.

DSC_0277.jpg
 
Skönt att inte vara ensam om detta ändå :D

Men jag blev faktiskt lite paff. Har ju sett och hört mig själv innan men aldrig uppfattat att det låter såhär illa.

Jag tycker många verkar få en chock av sin röst.

Bästa var ändå en kompis som bott i Sthlm många år och fick en jättechock när hon hörde sig själv på radio och insåg att den där riktigt jävla supertydliga öskötskan inte alls var utbytt mot rikssvenska/stockholmska. Det trodde hon nämligen. 😂
 
Jobbade 2.5h i morse (jobbigt, jag vet haha) och tvättade bilen lite snabbt när jag kom hem... nu funderar jag på vadjag ska äta till lunch (kl är 14.30).

Sambon jobbar ett par timmar till innan han kommer hem
 
Sitter och trycker i mig frukost. Kunde knappt sova inatt pga ögoninflammationen... Ena ögat rann, rann och rann ännu mer någon gång mitt under natten och det lugnade sig inte förrän jag klädde på mig och gick ett varv runt huset. Får se hur jobbet fungerar idag...
Beroende på vad ögoninflammationen beror på kan det kanske var aktuellt med behandling? Tror att barn ofta får ögonsalva utskrivet. Du kanske skulle höra med vården?
 
Sitter och trycker i mig frukost. Kunde knappt sova inatt pga ögoninflammationen... Ena ögat rann, rann och rann ännu mer någon gång mitt under natten och det lugnade sig inte förrän jag klädde på mig och gick ett varv runt huset. Får se hur jobbet fungerar idag...

Skaffa ögonsalva så går det över ganska snabbt! Jag får lite lätt panik när jag får ögoninflammation och ögonlocken liksom fastnar när jag sover. 😖
 
Skaffa ögonsalva så går det över ganska snabbt! Jag får lite lätt panik när jag får ögoninflammation och ögonlocken liksom fastnar när jag sover. 😖

Det var jag med om när jag var liten och hade ögoninflammation. Ögonen gick inte att få upp på morgonen så jag var tvungen att badda dem med varmvatten för att få bort det torkade kletet. Men det blev bra snabbt när jag fått ögondropparna :up:
 
Det var jag med om när jag var liten och hade ögoninflammation. Ögonen gick inte att få upp på morgonen så jag var tvungen att badda dem med varmvatten för att få bort det torkade kletet. Men det blev bra snabbt när jag fått ögondropparna :up:

Det är väldigt obehagligt innan det lossnar, min första känsla är alltid att försöka slita upp ögonen, inte så lugnt och rationellt tänkande direkt :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 868
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 133
Senast: Hazel
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
44 914
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp