Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hoarfrost @GardenAngel

Jag vill också vara med i gruppen! Jag vantrivs egentligen inte på jobbet, men jag vantrivs med ledningens oförmåga att fungera på ett vettigt sätt. Vill tex vara ledig två dagar i mars, ansökte i december, så i god tid i förväg. Pratade med chefen i januari om detta då det varit problem med systemet, men hon var helt lugn och svarade att det inte var någon fara och att hon fått mitt mail om det och hade noterat att jag ville ha semester då. Bokade resa till Sälen. Nu kommer chefen och säger att hon inte kan godkänna semestern eftersom en annan avdelning har utbildning dessa två dagar. Men det visste hon väl i januari eller har de så dålig framförhållning? Har hon inte haft tillräckligt god tid på sig att hitta en till vikarie?
Oj det där hade stressat ihjäl mig.
Jag åkte till Island som 30 års present till mig själv. Stressen innan att chefen plötsligt skulle ändra sig var extrem. Påminde chefen typ en gång i veckan och krävde att hen skulle skriva ner det på ett papper att hen godkände och inte skulle ändra, med tillhörande signatur.
Höll på att inte få gå från jobbet när jag skulle åka :nailbiting: Hur gick det när jag var borta två veckor? "det var fruktansvärt" och "jag har aldrig mått så dåligt och varit så stressad" samt "alltså vi sparade det här och det där till dig för vi fattar inte hur man gör"

Hoppas ni kan lösa det ändå på något sätt?
 
Jag åkte till Island som 30 års present till mig själv. Stressen innan att chefen plötsligt skulle ändra sig var extrem.
Usch, vad jobbigt att inte ha ett system för sånt. Det har ju vi. Är semestern beviljad i systemet så är det liksom beviljat. Då kan de inte ändra sig.

Hoppas ni kan lösa det ändå på något sätt?
Jag har en vikarie som sagt att han kan jobba. Ska se om de beviljar att han jobbar.
 
Katter är så evil. :laugh:
Är villig att hålla med emellanåt... båda katterna sov i min säng en natt förra veckan då jag var ensam hemma över natten. Jag somnade typ 2.30 pga katterna som tyckte att det var en genial ide att leka jägare i min säng. Sen väcker ena katten mig typ 7.30 genom att trampa i mitt ansikte. Det gav ingen reaktion då jag var dödstrött, så katten (jag vet inte ens vem av dem det var! Och de är inte lika varandra...) gick upp på mitt sängbord och välter ut ett vattenglas över sängen och golvet. Jag kände ungefär "JAG ORKAR INTE!". Gick i alla fall upp och gav dem mat så att de skulle lämna mig ifred en stund.
Bestämde mig för att det var mycket rimligt att somna om och strunta i vattnet och vaknade igen kl 10. Trodde då glatt att det med vattenglaset var en dröm. Väcktes för övrigt av katten denna gången också, fortfarande ovetandes om vem som väckte mig. Kollar ner på golvet och mycket riktigt så ligger det ett vält glas på golvet. Besvikelsen när jag insåg att det var på riktigt var rätt stor.

Men, de var så söta när de förstog att jag var trött. De till och med DELADE stol i köket när jag åt frukost (:eek:) så jag kunde inte med att säga till dem att det inte var ok att väcka mig genom att välta ut ett glas vatten :rofl: 🐱
 
Dessa tre är som hungriga vargar som fort dom hör mig komma 😂 Skulle kunna tro att dom inte fått mat på flera år haha! Så glad att det funkade så bra att släppa in två brudar till vår Emil😍
Visa bifogad fil 45292
Åh när jag hade praktik i en djuraffär ett tag så fanns det två prickiga gotlandskaniner där .. :love::love::love: Det var nästan så att jag ville ta med dem hem, fattade inte varför ingen köpte dem på studs, och de var hungriga jämt! :p:D Det där ljudet när de tuggar på sin mat... :love:
 
Senast ändrad:
Oj det där hade stressat ihjäl mig.
Jag åkte till Island som 30 års present till mig själv. Stressen innan att chefen plötsligt skulle ändra sig var extrem. Påminde chefen typ en gång i veckan och krävde att hen skulle skriva ner det på ett papper att hen godkände och inte skulle ändra, med tillhörande signatur.
Höll på att inte få gå från jobbet när jag skulle åka :nailbiting: Hur gick det när jag var borta två veckor? "det var fruktansvärt" och "jag har aldrig mått så dåligt och varit så stressad" samt "alltså vi sparade det här och det där till dig för vi fattar inte hur man gör"

Hoppas ni kan lösa det ändå på något sätt?
Och de tänkte inte på att det där var din vardag..? :banghead::banghead::banghead: En del människor kommer verkligen inte så långt i sina tankar ibland..! 🙄
 
Kan inte sova. Hur kan man vara så trött men inte kunna sova :banghead:
I feel you!

Läser i detta nu en ap-tråkig bok (teoribok för idrotten) men somnar inte ens av att läsa den. Har liksom försökt läsa den hundra gånger dagtid men det har bara slutat me att jag somnat ifrån boken. Jag har iofs min aktivaste tid nu, men ändå :banghead:
 
Och de tänkte inte på att det där var din vardag..? :banghead::banghead::banghead: En del människor kommer verkligen inte så långt i sina tankar ibland..! 🙄
Nope. De har ofta otur när de tänker. Får ofta höra "åh du är så toppen och lugn när det kaosar jag hade stressat ihjäl mig"
Vill väldigt gärna skrika typ "im dead inside! “ och se deras miner.
Men... I will keep it classy. Men det är en rolig tanke :D
 
Nope. De har ofta otur när de tänker. Får ofta höra "åh du är så toppen och lugn när det kaosar jag hade stressat ihjäl mig"
Vill väldigt gärna skrika typ "im dead inside! “ och se deras miner.
Men... I will keep it classy. Men det är en rolig tanke :D
De har inte kommit på tanken att fråga hur du mår? Eller be dig att tänka på dig själv i första hand? Eller något liknande? :meh:
(Jag känner ett par chefsekreterare på mitt jobb som sliter häcken av sig med sina uppgifter (cheferna skulle väl dö annars :p) och jag försöker komma ihåg att be dem att ta hand om sig själva :heart)

Själv flinar jag ibland och drömmer om vad som sker den dag jag slutar... :devil::angel:
Säkert inte så mycket men jag är typ den enda med någorlunda propert språk i mailen :p
 
Vet inte varför jag kom och tänka på @tornblomma bara sådär..
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200211-004621_Aftonbladet.jpg
    Screenshot_20200211-004621_Aftonbladet.jpg
    164,4 KB · Visningar: 164
Funderar på hur jag ska påbörja mitt e-post till ett företag jag är intresserad av att jobba för, men inte förrän i juli.... hmm...
 
Idag är jag schleten, fan. Har dock ingen jätteångest över att jag ska ha 110 minuter svenska med den jobbiga gruppen - jag har ju min plan! Slutar med lektioner 13.30, brukar sitta och planera till ca 15.30 men idag ska jag gå hem!
Ledig imorgon, sen treorna torsdag-fredag och sen SPORTLOV!

Nu ska jag lyssna på lite klassisk pop för att försöka få upp energin.
 
Idag är jag schleten, fan. Har dock ingen jätteångest över att jag ska ha 110 minuter svenska med den jobbiga gruppen - jag har ju min plan! Slutar med lektioner 13.30, brukar sitta och planera till ca 15.30 men idag ska jag gå hem!
Ledig imorgon, sen treorna torsdag-fredag och sen SPORTLOV!

Nu ska jag lyssna på lite klassisk pop för att försöka få upp energin.
Har man så långa lektioner nu?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 561
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 269
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 885
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp