Vad gör vi? Del CXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som vill ha en katt billigt? Hör världens kras i köket och katten har lyckats ta sig in och slet ner en bit fläskkarré jag skulle marinera från köksbänken. Fem röda känns det som och hon har lärt sig hur man tar sig in i köket trots att jag stängt.

Naturligtvis gick skålen i tusen bitar (keramik). Undrar hur många skålar/tallrikar som gått åt sedan hon flyttade in? :meh: 🙈
Hon har tur som är så söt... :heart
 
Är skadeglad - knallade just runt och kollade längs med golvlisterna med ficklampa, och hittade en bagge i köket (det är där jag sett bagge/larv/spår, men bor i liten etta så då sprayar de i alla "rum"). Stendöd, så det som Anticimex sprayat ut har nån effekt iaf :devil: . Mohaha. I den här lägenheten finns bara död när det kommer till små oinbjudna gäster!
 
Folk! Kommer rullande ned för kungsängsbron och eftersom jag har elcykel såg jag att jag låg i 26 km/h, då är det ett rikspucko med dubbel barnvagn som ska leka lite med barnen, och svänger runt vagnen. Ut i cykelbanan! 😱 jag hann väja, svärandes, men det hade kunnat gå jävligt illa för både mig och barnen! :rage:
 
Dagens praktik klar och sonen hämtad hos farmor. Gjorde den fantastiskt nyttiga rätten piroger till middag....gorbys färdiga alltså :D. Jaja, nån måltid d och då utan grönsaker klarar nog ungen :p.
Nu blir det slöande i soffan till det är läggdags tänker jag. För mig i alla fall. Ungen leker.
 
Är helt slut i huvud och trött i kroppen efter iskall 7 km promenad. Men nu är jag i stallet :)
Ska prata med vårt Knasiga föl och se om han tänker äta min jacka idag, och bostad och gosa skiten ur en ponny som inte brukar få så mycket kärlek. :love:
Sen fick jag en av hästarna som gick på clinicen jag tittade på igår :eek: hoppas hoppas att jag har tillräckligt hjärnkapacitet att testa alla små verktyg jag fick med mig i går.
 
Fick sms från chefen som frågade om vi kunde träffas vid lunch och att jag kunde komma in vid lunch då.
Tänkte att det lät lugnt och snällt, men plötsligt dök dessa mörka tankar upp om att det är ju bara för att de vill tala om att jag jobbar för lite :cautious: men jag tror att det är ganska orealistiskt... hoppas jag.
 
Fick sms från chefen som frågade om vi kunde träffas vid lunch och att jag kunde komma in vid lunch då.
Tänkte att det lät lugnt och snällt, men plötsligt dök dessa mörka tankar upp om att det är ju bara för att de vill tala om att jag jobbar för lite :cautious: men jag tror att det är ganska orealistiskt... hoppas jag.
Plats i korgen, dumma ångesttankar!
Och skulle det, mot alla odds, vara det chefen vill säga kan hen och få plats i korgen. Och skämmas! :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 750
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 426
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 740
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 731
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp