Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan, hur kunde han ens rymma? Kedja fast fanskapet i en mörk källare någonstans.
läste på omni precis att han hade tagit en i personalen som ”gisslan” innan han rymde. Fy vad hemskt!
Danska polisen ska hålla en presskonferens. Förhoppningsvis blir det lite klarare då hur han kunde rymma. Han, om någon, är komplett livsfarlig och borde absolut inte ha den möjligheten.

Det vore intressant att höra bedömningen kring varför fängelsepersonalen lät situationen bli mobil. I svensk kriminalvård vill man ju undvika just att situationer blir mobila.
Får hoppas att jag kan lyssna på klippen ikväll :) (Utmärkt för dottern att upprätthålla sin danska. Iofs behöver 26-åringen det ännu mer för han förstår typ ingen danska alls :rofl: Dottern förstår ju iaf det mesta.)
 
Det vore intressant att höra bedömningen kring varför fängelsepersonalen lät situationen bli mobil. I svensk kriminalvård vill man ju undvika just att situationer blir mobila.
Får hoppas att jag kan lyssna på klippen ikväll :) (Utmärkt för dottern att upprätthålla sin danska. Iofs behöver 26-åringen det ännu mer för han förstår typ ingen danska alls :rofl: Dottern förstår ju iaf det mesta.)
Jag är mest förundrad över att han hävdade att han hade ett bombbälte och att ingen ifrågasatte det eftersom han skulle kunna göra ett. Men vafan, han ska väl iaf inte ha MÖJLIGHET att göra ett?!?
 
Jag är mest förundrad över att han hävdade att han hade ett bombbälte och att ingen ifrågasatte det eftersom han skulle kunna göra ett. Men vafan, han ska väl iaf inte ha MÖJLIGHET att göra ett?!?

Det går att göra bomber av de mest oväntade saker så helt säker kan man förstås inte vara. Sen vet jag inte riktigt vad de har för regler kring innehav, besök och liknande i danska fängelser jämfört med svenska.
 
Alltså, så trött på reaktionerna på att jag bor granne med mitt ex. Det kommer liksom alltid på tal eftersom det inte går att nämna att man har hund, utan att folk frågar vart han är när jag är på jobbet, och jag svarar hos min exsambo som jag bor granne med. "JAHA?!?" eller "Oj då!" eller "Hur går det egentligen?". Ja det går skitdåligt det var därför vi valde att köpa i grannkåken och utsätta oss för denna oändliga tortyr :meh:

:laugh:
Vi bor granne med makens ex, tillika våra katters f.d. matte. Jättesmidigt när vi vill resa bort! Men jag känner igen de alltid lika förvånade reaktionerna...
 
Var tvungen att klicka hem den här ljusstaken, bara för att den är så ohyggligt svår 😂😂😂
652-85_MN.png
 
Var tvungen att klicka hem den här ljusstaken, bara för att den är så ohyggligt svår 😂😂😂Visa bifogad fil 58881

Ok... jag frustade just så katten blev alldeles förskräckt! :rofl: :rofl: :rofl: De tre vise männen har nog aldrig sett så ståtliga ut :angel: Och var f-n är Josef?! Snubben bredvid Maria är ju en herde! Har hon vänstrat både med Gud och en herde?! O_o

Edit: Och var hittar man den?! :bump:
 
Ok... jag frustade just så katten blev alldeles förskräckt! :rofl: :rofl: :rofl: De tre vise männen har nog aldrig sett så ståtliga ut :angel: Och var f-n är Josef?! Snubben bredvid Maria är ju en herde! Har hon vänstrat både med Gud och en herde?! O_o

Edit: Och var hittar man den?! :bump:
Nej här kan vi verkligen snacka om att ta fram staken! 😂😂😂
Hmm med tanke på vad alla ser ut att göra över det stackars jesusbarnet så är nog otroheten med herden det minst problematiska 😂

Sök på ljusstake krubba 😁
 
Nej här kan vi verkligen snacka om att ta fram staken! 😂😂😂
Hmm med tanke på vad alla ser ut att göra över det stackars jesusbarnet så är nog otroheten med herden det minst problematiska 😂

Sök på ljusstake krubba 😁

Citat från SR angående den:

"I inslaget framkommer det dock att vd:n inte är lika road av uppmärksamheten och låter meddela i en skriftlig kommentar:

– Julkrubban är framtagen för en god sak och de som ser något annat har konstig fantasi.
"

:rofl: :rofl: :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 927
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 091
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 603
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp