Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och följer en auktion för första gången i mitt liv. Min farmor var väldigt blygsam, har aldrig haft särskilt gott om pengar och hade verkligen inte några vräkiga saker. En tavla har hon dock alltid varit väldigt fäst vid, och hon var också väldigt noga med att få oss att lova att se till att den blev väl omhändertagen när hon gick bort. Eftersom den inte passar hemma hos nån av oss bestämde vi oss för att auktionera ut den (på ett riktigt auktionshus alltså) till någon som verkligen ville ha den. Skulle det inte komma in något bud över 50 000 kr skulle dock pappa lägga sista budet och behålla den. Tavlan är värderad till 30-80 000 kr. På auktionen står det "värderad till 40 000". Nuvarande högsta bud? 230 000! :eek::eek::eek: Fattar inte alls vad som har hänt, eller hur värderingen kunde ha blivit så fel. Men farmors önskan om att tavlan ska hamna hos någon som verkligen vill ha den och uppskattar den lär i alla fall gå i uppfyllelse :heart
 
Idag var verkligen vädret som gjort för en ridtur och efter liten kort stund på ridbanan skrittade mamma ut i skogen och jag passade på att plocka några stora, fina trattisar till kvällens middag 😊. Jag avslutade med en kort sväng och pållan låg på hårt även idag i trav och galopp, härligt 😍. Mamma fick äran att rida mest idag men jag kunde ju inte låta bli att njuta en stund på hästryggen jag med 😍.

En härlig kväll med god mat och fick så fina presenter och riktig höstblombukett :love: .
Känner mig riktigt välfirad efter ännu en härlig dag och kväll; en vacker höstdag från hästryggen 😍🥰 och så passande med en höstbukett 😍. Planksteken var riktigt fin med entrecote och egenplockade trattisar 😋 (brorsonens första och den slank ner lätt hihi) vill jag lova och så panacotta med kaffe ur finporslinet 😍. Känner ännu ingen skillnad efter ett dygn som 33 år, just åldersskillnaden hahahaha nevars! Bara för mycket panacotta känner jag nu meeen men :angel:. Nu är det nattinatt 🥰.
 
Sambon fick ont i halsen igår mitt på dagen och vaknade imorse med väldig förkylning. Jag ska ut med hundarna i skogen en sväng och sambon ska försöka hitta tid till pcr-provtagning. Sedan får jag nog vackert åka in till jobbet och hämta grejer så att jag kan jobba hemifrån tills han har fått ett provsvar.
 
"Bank, bank, bank"..... Vaknade av hästen som dunkade i boxväggen. Tittade på klockan och tänkte 5:30. Ja, ja. Upp och släppa ut och sedan tillbaka till sängen. Men när jag fick en bättre titt på klockan insåg jag att den bara var 3:30. Men de åkte UT ändå! Så det blir ovanligt lång utevistelse idag.... :D
 
Sitter och följer en auktion för första gången i mitt liv. Min farmor var väldigt blygsam, har aldrig haft särskilt gott om pengar och hade verkligen inte några vräkiga saker. En tavla har hon dock alltid varit väldigt fäst vid, och hon var också väldigt noga med att få oss att lova att se till att den blev väl omhändertagen när hon gick bort. Eftersom den inte passar hemma hos nån av oss bestämde vi oss för att auktionera ut den (på ett riktigt auktionshus alltså) till någon som verkligen ville ha den. Skulle det inte komma in något bud över 50 000 kr skulle dock pappa lägga sista budet och behålla den. Tavlan är värderad till 30-80 000 kr. På auktionen står det "värderad till 40 000". Nuvarande högsta bud? 230 000! :eek::eek::eek: Fattar inte alls vad som har hänt, eller hur värderingen kunde ha blivit så fel. Men farmors önskan om att tavlan ska hamna hos någon som verkligen vill ha den och uppskattar den lär i alla fall gå i uppfyllelse :heart
Åh, så fint 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 096
Senast: Sel
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 059
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 400
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 601
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp