Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh herregud :nailbiting: Kan tyvärr inte klicka "gilla" på den, alldeles för läskigt! :laugh:
Hahah! Första gången jag klättrade i berg så var jag så rädd att jag svor hela tiden (och då satt jag fast med ett rep till toppen, så jag behövde inte hålla ordning på det själv öht, idag fick jag själv se till att sätta fast det genom karbinerna allt eftersom jag tog mig uppåt). Den som jag klättrade med då sa att han aldrig hade hört någon under så kort tid säga så många elaka saker till ett oskyldigt berg :D Nu är jag sällan mer rädd än att det går att jobba sig förbi det.
 
Sambon fick ont i halsen igår mitt på dagen och vaknade imorse med väldig förkylning. Jag ska ut med hundarna i skogen en sväng och sambon ska försöka hitta tid till pcr-provtagning. Sedan får jag nog vackert åka in till jobbet och hämta grejer så att jag kan jobba hemifrån tills han har fått ett provsvar.

Inte fanns det några lediga tider för testning att boka. Upptäckte dock till min stora lycka att jag hade fått med mig mitt headset från jobbet redan i fredags och att jag i övrigt har allt jag behöver hemma för att klara nästa arbetsvecka. Skönt att slippa åka 14 mil bara för det.
 
Inne för dricka o rast, 1 skiva kvar att skruva o en att kasta upp.sen ska jag hämta ett fönster o montera det om vädret håller i sig (regnet hänger i luften) efter det ska jag parkera om bilen :love:
Och slipper härmed att fundera på om jag stängt fönstret eller om jag kommer bli blöt i rumpan nästa gång jag ska köra den.
 
Mutter. Stannade på parkeringen vid jobbet i morse med lätt ångestpåslag för hur ser tesen ut? Är det kaos som våra helger brukar kunna vara ?!? Svar: onödig ångest och oro. En bra tes för min del och alla var på plats
☺️
. En av våra raraste som älskade mina tillpiffade smörgåsar hade gått bort, men 96 är inte illa :love: . Slutade mitt pass 10.15, åkte direkt förbi närbutiken (lugn och ro där då, skönt!) och hem. Nu ska jag köra ikapp KBT före lunch.
Tes? Vad är det?
 
Har fått upp lite "jul"belysning (inte så julig egentligen) runt stallfönstret :) ! Det är en fuskgrangirland med vita små lampor. Mycket fin i mörkret :) !
Det mesta med lampor är fint i mörker. :love: Längtar tills jag kan sätta ljusstakar i alla fönster.

Jag är inte det minsta religiös men ljuspunkterna i december älskar jag. Låter dem vara kvar långt in på våren. När jag jobbade var brytpunkten att det var mökt när jag kom hem. När det började ljusna tog jag ner stakarna och ljusen.
 
Inte fanns det några lediga tider för testning att boka. Upptäckte dock till min stora lycka att jag hade fått med mig mitt headset från jobbet redan i fredags och att jag i övrigt har allt jag behöver hemma för att klara nästa arbetsvecka. Skönt att slippa åka 14 mil bara för det.
När jag för "skojs skull" kollade min VC på 1177 förra helgen noterade jag att de i alla fall nu HAR ett bokningssystem via 1177. Men om jag hade känt mig krasslig förra helgen så hade jag fått vänta till onsdag eftermiddag för att testas. Det var den tidigaste tiden som fanns att boka....
 
När jag för "skojs skull" kollade min VC på 1177 förra helgen noterade jag att de i alla fall nu HAR ett bokningssystem via 1177. Men om jag hade känt mig krasslig förra helgen så hade jag fått vänta till onsdag eftermiddag för att testas. Det var den tidigaste tiden som fanns att boka....

De öppnade bokningen för hemkörda självtester på måndag kl. 11 men det finns en särskild kö för vårdfolk som han ska ringa till istället på måndag. Vi tänkte om det fanns möjlighet att testa under helgen - men det var lite naivt av oss. :laugh:

För "drive-in-tester" fanns det lediga tider först på fredag(!). Jag tänker att så här: Varför ens släppa tider för testning på fredag? Effekten kommer ju bli att folk bokar en tid för säkerhets skull. Är man sjuk sedan en dag tillbaka (tidigaste dagen man får boka) och skulle boka tid på fredag, då är det sju dagar sedan insjuknandet. Därefter får man svar efter 2-3 dagar. Det betyder att man får svar tidigast 9 dagar efter insjuknandet och frågan är hur pass meningsfullt det är.

Men jag hoppas på att det är vanlig förkylning. Tre personer på hans jobb har varit sjuka den senaste veckan och tagit pcr-test som varit negativa. Det hade ju onekligen varit ironiskt att han hade klarat sig hela våren bland covid-patienter och lite halvtaskig skyddsutrustning och sedan blir sjuk nu.
 
Senast ändrad:
Magsjuk och har legat däckad hela dagen :meh: Funderar på att tycka synd om mig själv en liten stund. Svider i halsen. Dessutom har jag en sur katt som irriterades av att hennes huvudkudde rörde på sig hela tiden. Megara trodde även att hon skulle få mat varje gång jag störtade upp och blev ytterst missbelåten när det inte togs omväg via köket tillbaka till soffan ;) Så vidare empatisk är hon inte. Det är inte riktigt den trogna hunden som ligger och vaktar vid sjuksängen (soffan) mer ett nafs i låret när jag inte ligger stilla. Behövs nog mer allvar för att hon ska bry sig.

Fantastiskt hur en katt svälter tre timmar efter stadig frukost när jag är i köket.
 
Trött och frusen idag så sov bort några timmar med Myran under dubbla täcken. Ingen sol så inget bad.

Har mockat och ströat upp boxarna hos hästarna och tog sedan in dem ganska tidigt, ska åka dit igen och bära upp två IKEA-kassar med hösilag från foderbordet så får de stå inne inatt och är torra och fina tills hovslagaren kommer i morgon. Sen åkte jag hem och klippte lite gräs, har en massa skott från körsbär och äpple som kommit upp och det var gräsklipparen nu eller röjsågen till våren.

Fortfarande trött och frusen så hundarna har fått mat och jag har lagt mig igen under dubbla täcken med en liten Myra som ligger på armen och spinner för fullt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 900
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 365
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 992
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp