Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att få lite pluspoäng av @Diabetikern:

DSC_1056.JPG
 
Mätt! Blev bjuden på pocherad torsk med majrova, blåmusslor och stekt blomkål i något slags mycket gott hopkok (ja, det är som sagt inte jag som är kock ...). Ett glas gott vitt vin till maten, nu ett litet glas konjak. Serie på TV:n. Bror jag träffar för sällan på tu man hand i soffan. Alltsammans värmer gott efter en lång dag på alldeles för lite sömn.
 
Jag som klagade på att jag inte hade något annat vin är crémant hemma igår hittade lite ikväll när jag skulle gotta mig. Nu har jag det i glaset och mer Côtes de Rhône till mina ostar, fantastiskt goda druvor och kexen. :d

Tången som hade sprungit och gömt sig tidigare när jag behövde den har även kommit fram, allt för att jag köpte en ny idag. Jag visste det! :cautious:
 
Det blev 7,5 km på lätta ben över alla vattenpölarna. Drog igång spellistan ”Bubbel & babes i backen 2020” med ”Pinne för landet” som inledning, ”En sång om ingenting” och ”Din tid kommer”. Alla fåniga partylåtar som brukar spelas i bilen fullpackad med sockor och choklad på väg upp till Åre. Det blev såklart ingen resa i år, men oj vad jag saknar en trång After Ski med hot shots brickor med isfacklor och efterfest i någon svettig timmerstuga med nåt random grabbgäng. Snälla låt oss åka nästa år. Vi kan va 10 pers jag vill bara känna doften av svett och Minttu :arghh:

Saknade min partypingla till bästa vän så funderade på att krascha hennes dejt på restaurangen här nere vid hamnen på tillbakavägen. Men skippade det och höll på att springa in i en fet stadsråtta i stället. Vi blev nog lika chockade båda två för den hoppade nästan en halvmeter upp i luften när jag tvärnitade framför den, innan den flydde in i en buske.
 
Mätt! Blev bjuden på pocherad torsk med majrova, blåmusslor och stekt blomkål i något slags mycket gott hopkok (ja, det är som sagt inte jag som är kock ...). Ett glas gott vitt vin till maten, nu ett litet glas konjak. Serie på TV:n. Bror jag träffar för sällan på tu man hand i soffan. Alltsammans värmer gott efter en lång dag på alldeles för lite sömn.

Och exakt DET DÄR har jag fått väldigt sneda blickar för att ha kallat det, typ hela kvällen. BROCCOLI heter det när det är gröna buketter - inte blomkål. 🙈
 
Nu har jag brutit ihop ännu en gång idag och stod i duschen och fulgrinade en lång stund :cautious: Fick liksom en insikt att det inte är nån idé att försöka fortsätta kämpa för jag klarar det inte själv. Och ja jag får mycket hjälp av min familj på vissa områden och det är jag väldigt tacksam för, men på de områden där jag verkligen verkligen skulle behöva det är hjälpen och förståelsen obefintlig. Lika bra att ge upp nu istället för att bara fortsätta plåga sig själv år ut och år in, förstår inte varför jag ens försökt såhär länge när jag uppenbarligen inte kommit speciellt långt :crazy:
 
Har haft astmakänningar hela dagen, tog medicin ett par gånger, men det var så liten och kortvarig effekt att det var inte mycket lönt. Har varit extrasupertrött hela dagen också. Tycker det är konstigt att min astmasköterska säger att astman inte kan ha med tröttheten att göra, märker alltid att den brukar bli värre när astman drar igång, och det känns ju logiskt att man blir trött av syrebrist... 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 057
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 393
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 676
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 691
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp