Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag väntar ett tag till. ska inte åka norrut och de lovar runt 10 grader i halvannan vecka framåt. Enda dippen är natten mellan lördag och söndag. Annars är det bara rejäla plusgrader.
(och jag som tänkte att jag skulle slippa plocka svamp...)

Har däcken på hotell och det brukar itne vara så svårt att få tider för skifte om man kan komma vilka tider som helst.

Jag kommer att vänta med min egna bil också. Men det är skönt att ha jobbilen fixad om det skulle bli någon jobbresa norröver med kort varsel. Jag har ingen lust att stressa med däcken i sista minuten om det blir så.
 
Jag arbetade hemifrån två dagar förra veckan och lämnade två mappar på mitt skrivbord till min kollega. En gul mapp med en klisterlapp på där det står TENTA I, och en röd mapp med en klisterlapp där det står TENTA II. Det är ALLT som finns på mitt skrivbord, det är i övrigt städat och tomt förutom en burk med pennor.

Fick nu från min kollega i Göteborg: "Hej, kollega X var inne hos dig förra veckan men hittade inte tentorna du lagt fram?"

Mitt jobb gör mig speachless ibland.

Hade lätt skickat en bild! :sleep:
 
Jag kommer att vänta med min egna bil också. Men det är skönt att ha jobbilen fixad om det skulle bli någon jobbresa norröver med kort varsel. Jag har ingen lust att stressa med däcken i sista minuten om det blir så.
Och jag måste köpa nya i år. Finns det något som är tråkigare att köpa än vinterdäck? Hiskeligt mycket pengar och så får man något så trist som vinterdäck. Samma pengar skulle med god marginal köpa en helg i Paris med boende på ganska bra hotell.
 
Jag lastade igår 12 däck i hästsläpet och så for vi in med det och två bilar. Vi hade pratat med ägaren till firman i fredags och han sa att vi skulle vara inne kl 07:00. Där var det kaos och militärregistrerade bilar och firmabilar som tyckte sig ha företräde och trängde sig in (det är ett rent kösystem som tillämpas kan tilläggas). Det tog 1,5 timme innan allt var klart och vi kunde bege oss.

Idag har jag hittat en häst utomlands jag vill köpa, håll tummarna att allt går vägen!
 
Min skulle fått byte i helgen men om den nu ändå ska in till verkstaden så tänker jag att de kan byta, om jag orkar släpa upp däcken från källaren vill säga, de är tunga och det är en knepig "uppgång". Måste tömma bilen också, det har jag förträngt.
 
Sitter och väntar på chefen. Har flyttat några saker på egen hand, har käkat värktablett, kletat på diklofenak och kör nu med en elastisk binda ett tag för att kanske dämpa svullnaden något. Känns bättre nu! inte så konstigt när jag har massa smärtstillande kanske, men har en känsla av att den allmänt är bättre och inte bara värktabletterna som talar. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 686
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 813
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: mamman
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter med olika foderbehov
  • Optimala foderrutiner?
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp