Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på chefen. Har flyttat några saker på egen hand, har käkat värktablett, kletat på diklofenak och kör nu med en elastisk binda ett tag för att kanske dämpa svullnaden något. Känns bättre nu! inte så konstigt när jag har massa smärtstillande kanske, men har en känsla av att den allmänt är bättre och inte bara värktabletterna som talar. :up:
Jag tycker du ska ta det lite lugnt med armen och tänka på att du är smärtstillad så det inte kommer än värre senare. Överansträng dig inte!
 
04331D46-0CB4-496D-A11D-CA81BB3EE650.jpeg

Planerar husköp med maken. Går ju inte på räls måste jag säga.
 
Vaknade upp med något konstigt lock för ena örat… och har haft det enda sedan jag vaknade. Hjälper inte heller att de renoverar lägenheten bredvid och hamrar massa skit, känns som att det ljudet studsar i huvudet varje gång de bankar😅
 
Nu har vi flyttat alla möbler. Tog av mitt lilla bandage jag hade fixat och kan böja aningen mer, svullnaden har gett sig ännu lite till. :up:

Ska bara köpa mjölk och bröd på vägen hem men sen tänker jag göra exakt ingenting som involverar armen på hela kvällen, kanske bara böja lite på den då och då så att det inte stelnar.
 
Min oro över mötet med läkaren var helt obefogat, han var trevlig och sjukskrev mig 2 dagar mer än jag bad om 😅 Blev också tillsagd jag måste höja dosen astmaspray när jag är förkyld och inte fuska bara för att jag inte känt andnöd :o Är nog bäst jag lyssnar på läkaren 😅

Men så skönt det är över, nu kan jag koppla av igen :) Funderar på att steka hamburgare till middag och sen slå mig ner framför en film.
 
Jösses, helt övertaggad på livet.
Plugget gick på räls. Känns som att endorfinerna fortfarande rusar från gymmet igår (vill dit igen igen!), på väg till stallet för ridlektion nu :love:

Glömt äta bara aj aj, men det löser sig.
Sen ska jag finlira på inlämningen ikväll.
Ridning imorn. Födelsedag i helgen.

Det bygger siiiig. :bump:
 
Min oro över mötet med läkaren var helt obefogat, han var trevlig och sjukskrev mig 2 dagar mer än jag bad om 😅 Blev också tillsagd jag måste höja dosen astmaspray när jag är förkyld och inte fuska bara för att jag inte känt andnöd :o Är nog bäst jag lyssnar på läkaren 😅

Men så skönt det är över, nu kan jag koppla av igen :) Funderar på att steka hamburgare till middag och sen slå mig ner framför en film.
Skönt! :up:
Jag får nog göra som dig imorgon, och ringa till HC för den här attans snuvan vill inte ge sig och det känns som det sitter fast i bihålorna :down:
 
Nu hoppas jag att allt mitt slit till efterrätt till födelsedagssambon blir gott. Har låtit äppelbitar gucka ihop sig i en evighet på spisen ihop med smör, kanel, sirap, socker, lite juice och vatten. Och gjort knäckiga små crubles liknande knäckig paj i airfryern. Tänkte testa iom att det borde gå snabbare än i ugnen. Tog inte ens 10 min.
Så det ska göras vaniljglass som jag hoppas kunna rippla ner äppelguckan med. Och servera med crunch på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 148
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 012
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
745
Senast: mamman
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp