Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tuggar på en bit choklad och sörplar på en espresso i förhoppningen att skrapa fram lite energi till dagens sista 1,5 arbetstimmar. Jobbar från kontoret idag och det är himla härligt att hänga med mina kollegor igen, men också lite mer uttröttande nu när jag inte är van vid att faktiskt behöva bete mig kring folk :angel:

Ser fram emot en mysig höstpromenad hem sedan, just promenaderna till & från kontoret är en sak jag saknat mycket under pandemin!
 
Nu hoppas jag att allt mitt slit till efterrätt till födelsedagssambon blir gott. Har låtit äppelbitar gucka ihop sig i en evighet på spisen ihop med smör, kanel, sirap, socker, lite juice och vatten. Och gjort knäckiga små crubles liknande knäckig paj i airfryern. Tänkte testa iom att det borde gå snabbare än i ugnen. Tog inte ens 10 min.
Så det ska göras vaniljglass som jag hoppas kunna rippla ner äppelguckan med. Och servera med crunch på.
Jisses vad gott det låter :d
 
Blev grymt sugen på varm glögg ikväll nu när kylan börjar komma krypande. Tror jag ska köpa en flaska att njuta lite av i soffan ikväll. :d Jag måste ändå ut för att hämta vinterdäck till bilen jag förhoppningsvis ska sälja i morgon så då kan jag svänga förbi systemet på vägen. :idea:
 
Kollade precis på jobbannonser. Fick syn på en annons från ett företag jag velat jobba på länge, där jag gått in på deras hemsida regelbundet för att se om någon passande tjänst funnits att söka. Annonsen nu var något som skulle passa mig perfekt(!) men nu vet jag inte alls hur jag ska få dem att förstå hur perfekt det vore för dem att anställa mig. Bwah! Ska dricka te, äta kladdkaka och fundera lite på det hela...
 
Fan vad man blir däven i skallen av att dra ner ordentligt på kolhydraterna/koständringen så kände mig fasen halvväck i skallen när jag red iväg vilket triggade ångesten men istället för att fly känslan lät jag den eskalera vilket inte var lika skrämmande som förr- kom ihåg andningen och så fokuserade jag på ridningen; skrittade och klättrade och allt kändes härligt i sadeln :). Skrittade hemåt glad och med mer energi påfylld och med en öm handled efter att pållan skyggade kraftigt för en fågel som flög upp men det är petitesser ;) .
 
Senast ändrad:
Har haft en underbar dag i Stockholm! Vi ska ha konferens med jobbet här i slutet av veckan men jag passade på att ta ledigt och åka upp tidigare för att ha två dagar på egen hand.
Gick upp fyra (!) imorse, tog det tidigaste tåget hit och sen dess har jag sprungit runt som en galning. Har gått på fyra museum, hunnit shoppa lite på stan däremellan och nu sitter jag på en italiensk restaurang med ett rött glas vin framför mig och ska äta middag.
Livet är härlisch 😁
 
Sitter fortfarande och funderar på jobbansökan. Jag har fått nedskrivet allt som jag vill ha med i ett personligt brev, men det är SÅ svårt att uttrycka sig på ett sätt som känns helt rätt och att få ett perfekt flyt i texten. Gissar att många kommer söka, så jag vill verkligen få till det bra för att ha någon chans...
 
Har haft en underbar dag i Stockholm! Vi ska ha konferens med jobbet här i slutet av veckan men jag passade på att ta ledigt och åka upp tidigare för att ha två dagar på egen hand.
Gick upp fyra (!) imorse, tog det tidigaste tåget hit och sen dess har jag sprungit runt som en galning. Har gått på fyra museum, hunnit shoppa lite på stan däremellan och nu sitter jag på en italiensk restaurang med ett rött glas vin framför mig och ska äta middag.
Livet är härlisch 😁
Lyxigt!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 450
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 469
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
95
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 312
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp