Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle laga köttfärsås idag. När jag öppnade köttfärsförpackningen så reagerade jag på att det luktade surt. (Köpte den idag, utgångsdatum om två dagar). Jag tänkte inte så mycket på det, tänkte att det försvinner väl när jag tillagar den. Så jag fixade i ordningen köttfärssåsen och smakade av några gånger och man kunde ana den sura smaken. Nu har jag sån ångest över detta, är rädd att få matförgiftning eller nåt. Är det någon som vet om det är farligt att äta sur köttfärs? Jag tog några smakskedar av den.
 
Blir galen. Fakturafrågor är inte mitt problem. Om den nya ekonomi-personen anser att det har blivit ett fel i faktureringen så får hen fixa det, antingen får företaget ta smällen att det blir mindre i ROT än tänkt eller så får hen prata med kunden och rätta fakturorna. Men det är snart fyra månader sedan det var mitt problem. Nu får jag huvudvärk och illamående istället, jag har inte tid. (Och jag fattar inte vad felet är eftersom det har blivit rätt de andra gångerna, jag säger inte att det inte är fel den här gången).
 
Jag sitter mest och undrar vad som tar min kollega sa mycket tid - vi delade pa ett litet projekt idag, kom overrens om att arbeta pa vara bitar separat och sedan komma ihop igen for att jamfora, diskutera och komma overrens hur vi bygger ihop bitarna.. Inget stort projekt - min bit tog 2 timmar att gora klart, och hennes borde inte ta mer, men det ar nu 3 timmar sedan jag skickade over min del och sa att hon far saga till nar hon vill diskutera..
Vi ska ha detta klart pa slutet av dagen, men nu kanner jag mest att det intear mitt problem...
 
Jag sitter mest och undrar vad som tar min kollega sa mycket tid - vi delade pa ett litet projekt idag, kom overrens om att arbeta pa vara bitar separat och sedan komma ihop igen for att jamfora, diskutera och komma overrens hur vi bygger ihop bitarna.. Inget stort projekt - min bit tog 2 timmar att gora klart, och hennes borde inte ta mer, men det ar nu 3 timmar sedan jag skickade over min del och sa att hon far saga till nar hon vill diskutera..
Vi ska ha detta klart pa slutet av dagen, men nu kanner jag mest att det intear mitt problem...

Kanske har kollegan annat som har fått gått före - det är ju ändå några timmar kvar av arbetsdagen.
 
Kanske har kollegan annat som har fått gått före - det är ju ändå några timmar kvar av arbetsdagen.

Ja, messade henne nu och erbjod hjalp och det var precis detta som hant - trots att vi bada jobbar heltid pa detta projektet sa hade hon blivit tvungen att prioritsera nagot annat, vilket egentligen inte "ska" handa.
Erbjod mig att hjalpa da jag inte vill att hon ska jobba sent (hon ar baserad i Indien, sa ligger 5 timmar fore!), sa vi far se hur vi reder ut

Tror jag har en bredare frustration fran ett antal olika bitar som jag leverarat och vantar pa feedback eller input fran diverse personer, och inte hort tillbaka fran - speciellt nar man jobbar hemifran blir det latt att man kanner sig isolerad i de situationerna!
 
Sitter med ångest i magen… Först hörde chefen av sig och ville ha ett samtal med mig på torsdag, och det första min övertänkarhjärna tänker är ”vad har jag gjort nu då?! :nailbiting::confused:

Sen mejlade sonens skola och dom ville också ha ett möte redan på onsdag, så då kickade hjärnan igång och tänkte ”vad har HAN gjort nu då?! :nailbiting:” Och det mötet är samma tid som vi ska ha vårat månadsmöte på jobbet, så jag skulle behöva få tag på chefen och meddela att jag måste smita ifrån vårat möte efter en stund, vilket är omöjligt denna tid på dygnet.

Samtidigt så går jag och väntar och väntar på om jag blev godkänd eller inte på uppgiften i skolan, annars så måste jag hinna rätta till den också.

Blev lite för mycket just nu! 🙄
 
Jagär så vansinnigt bitter på min skola nu. I fredags ändrade de den här veckans uppgift TOTALT. Bra framförhållning. Idag fick vi mail att fredagens redovisning flyttas från 9-11 till 13-15. Och när flera av oss sa att vi inte kan närvara eftersom det är så kort framförhållning så fick vi det här svaret.
Screenshot_20211025-170712_Canvas Student.jpg
:banghead: :banghead: :banghead:
Vi studenter får tydligen inte ha ett liv. Instruktionerna för sista uppgiften har också kommit. Det visade sig att vi ska skriva en reflekterande uppsats med litteraturkopplingar. 2-3 sidor. På EN enda dag.
 
Jösses, har shoppat loss ordentligt till djuren!
25 kg hampfrön, 30 kg solrosfrön, 15 kg morötter, 30 kg havre, 1 stor saltsten, 1 hink mineraler a 25 kg, två stora lådor kattmat. Är bara 25 kg jordnötter som saknas för att småpippisarna ska vara nöjda. :d
:eek:
Jaha, och vad ska DU leva av fram till nästa lön då??
Jag kollade nämligen priserna på pippimat i GG-bladet som kom idag :angel:
 
Det blaser fortfarande stormvindar. Tursamt nog for oss ar bomb cyclonen langt bort och har tydligen inte producerat mer an categori 1 eller 2 (typ som man mater orkaner) vindar. Har hos oss ar det stormvindar, och det riktigt harda regnet har upphort, atminstone tillfalligt sa det ar inte sa farligt alls. Det har mest rivit av blad och mindre kvistar fran traden.

Sa har ser gatan pa vagen hem ut i dag...
IMG_2200.jpeg


Och sa har ser var grasmatta ut efter nattens och morgonens storm

IMG_2203.jpeg


Min "hanging basket" ser inte ut att fa nagra fler blommor ... men den haller kvar de den har

IMG_2204.jpeg
 
Jagär så vansinnigt bitter på min skola nu. I fredags ändrade de den här veckans uppgift TOTALT. Bra framförhållning. Idag fick vi mail att fredagens redovisning flyttas från 9-11 till 13-15. Och när flera av oss sa att vi inte kan närvara eftersom det är så kort framförhållning så fick vi det här svaret.
Visa bifogad fil 78552
:banghead: :banghead: :banghead:
Vi studenter får tydligen inte ha ett liv. Instruktionerna för sista uppgiften har också kommit. Det visade sig att vi ska skriva en reflekterande uppsats med litteraturkopplingar. 2-3 sidor. På EN enda dag.

Skitsnack, enligt lagen ska en ha sitt schema två veckor innan det träder i kraft som anställd :mad:
 
Jagär så vansinnigt bitter på min skola nu. I fredags ändrade de den här veckans uppgift TOTALT. Bra framförhållning. Idag fick vi mail att fredagens redovisning flyttas från 9-11 till 13-15. Och när flera av oss sa att vi inte kan närvara eftersom det är så kort framförhållning så fick vi det här svaret.
Visa bifogad fil 78552
:banghead: :banghead: :banghead:
Vi studenter får tydligen inte ha ett liv. Instruktionerna för sista uppgiften har också kommit. Det visade sig att vi ska skriva en reflekterande uppsats med litteraturkopplingar. 2-3 sidor. På EN enda dag.
Jag studerar vid samma universitet och vi hade lab till 16.30 en fredageftermiddag och rapporten skulle vara inne senast 23.59 samma dag. Rimligt :up: Är inte förvånad, tyvärr...
 
Jag studerar vid samma universitet och vi hade lab till 16.30 en fredageftermiddag och rapporten skulle vara inne senast 23.59 samma dag. Rimligt :up: Är inte förvånad, tyvärr...
Hela kursen har varit så här. En torsdag kväll skickade läraren FYRA mail med schemaändringar om dagen efter. När vi sen vid seminariet påtalade att det inte är ok så blev han sur :banghead:
 
Hela kursen har varit så här. En torsdag kväll skickade läraren FYRA mail med schemaändringar om dagen efter. När vi sen vid seminariet påtalade att det inte är ok så blev han sur :banghead:
Hahah, sorgligt nog kan jag känna igen mig (även om det aldrig varit så illa för oss). Har hört samma sak från andra klasser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 234
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
70 304
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: mamman
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp