Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orkade inte gå upp när väckarklockan ringde, så även barnet fick lite sovmorgon, han tittar på Fåret Shaun och äter frukost. När han är lämnad är de tre timmars skrivande på schemat, sen ska jag få snygga ögonbryn och så ska jag till tandis. Sen får jag skriva lite mer på kvällen och muta barnet med mer TV, han samtycker troligen.
 
Ledig idag. Enda fördelen med att jobba deltid, man får en ledig dag mitt i veckan emellanåt. Jobbet är bra, men lönen är ett skämt.. Ja, jag söker nytt. Men jag har blivit lite kräsen och vill inte ta vad som helst längre. Då stannar jag hellre där jag är tills det dyker upp nåt intressant.

Men så ser jag att tygaffären På skrå ska ha fintygsmässa och då förbannar jag min låda lön som inte ger mig ett ruttet korvöre över att shoppa fintyg för.
 
Jag har fått musarm! Jag har fått ett ärendehanteringssystem kopplat till en funktionsmejl på jobbet och för snabbfunktionen där man avslutar ett ärende direkt eftersom inget svar krävs så behövs det hela sju klick för att få bort mejlet från ärendelistan. Sju klick! :mad: Redan tre klick hade varit ett arbetsmiljöproblem.
Så går det när tekniker oövervakat får utveckla funktioner. ;) Tekniskt bra men kass ur ett UX-perspektiv.
 
Kommit in till jobbet men funderar på att bara åka härifrån. Mina arbetsuppgifter ändras jämnt.

Jag har möjlighet att jobba en del hemifrån men tydligen inte längre. Då ska jag ha ofrivillig frånvaro *suck*

Fick också reda på att produktutbildning på en del saker ska kollegan gå på. Jättebra att ha en lageransvarig som kan allt om produkterna men inte sljaren. Det är jag som ska sälja in produkten och visa den. Men nej bättre att den som tar mina ordrar och lossar och lastar har bättre koll *suck*

Kommer jobba ett litet tag till sen tar jag sjukskrivning en viss procent av tiden. Orka

Det börjar väl sjunka in lite nu att jag faktiskt är sjuk och inte kan hålla på i 180 hela tiden.
 
Skulle köpa hundmat men terminalen nekade miin blippning och stängde ner. Mannen i kassan trodde det berodde på att att jag blippat för mycket de senaste dagarna. Vilket inte kan stämma. Använde inte kortet alls igår.

Det är gick att stoppa i kortet och slå kod när vi bytte terminal. OK att det kan uppst misstanke om ett kort, men stänga ner terminalen?
 
Skulle köpa hundmat men terminalen nekade miin blippning och stängde ner. Mannen i kassan trodde det berodde på att att jag blippat för mycket de senaste dagarna. Vilket inte kan stämma. Använde inte kortet alls igår.

Det är gick att stoppa i kortet och slå kod när vi bytte terminal. OK att det kan uppst misstanke om ett kort, men stänga ner terminalen?
Terminalen hängde kanske upp sig
Har hänt mig också någon gång de är riktigt kinkiga datamaskiner ibland
Personalen har nån gång fått dra ur sladden för att få det att funka igen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 034
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 291
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
84
Tjatter Jag ligger ofta på soffan och lyssnar på musikvideos på youtube i datorn. Ibland pausar uppspelningen, eller så är det för mycket reklam...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 305
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp