Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXL

Status
Stängd för vidare inlägg.
Myser med Lilla herrn :heart Fixat all disk, badrummet och lagat både kyckling i ugn och en supergod kycklinggryta :d En kompis svängde förbi och åt här också, var trevligt.
Imorgon är det tillbaka till jobbet, lite både och... Ska bli kul att vara tillbaka men jag misstänker att det kommer vara kaos när jag kommer dit :meh:
 
Äntligen!! Tycktes även pållan tycka efter att det återigen hade gått ett helt år sedan vi var iväg på en pay and jump! Hon snurrade ju runt när jag skulle sitta upp (sitta upp från marken var ju inte igår- använder alltid pall samt så var ju steeeel och öm i ländryggen men då tändes jävlaranam a att jag ska fan ta mig upp; det är inget halvblod på 175 cm jag har för helsike 😝). När jag väl satt mig i sadeln taktade hon till ridhuset istället för att skritta, vadå taggad fjordhäst😁👌🤩😍.
Gissa om mattehjärtat smälte ytterligare när jag fick höra hur jättesöt mitt fjordsto är 😍🥰❤.
 
Var ju paus i ridhuset så fick rida fram där och det var ju super att använda speglarna 👌. Pållan kändes jättefin att rida och hoppningen; en kort bana + jokern och en lång bana var ju över på ett kick! Två felfria ritter och två jättefina rosetter hem; "Världens bästa häst" var ju självklar men så många fina att välja på så blev ett "delikat problem " 😄😍. Skrittade av ett stycke på grusvägen och bara toknjöt av att gunga med i de energiska stegen 🥰. Kul förresten att se en Konik :). Sen när vi hade kommit tillbaka till stallet och lastat ur och gjort pållan klar och släppt ut tog vi med en "p&j-pizza" att dela på till lunch hemma hos mamma 🥰. Efter söndagssysslorna åkte jag tillbaka till stallet för andra gången för att fixa boxen och insläpp så då var det himla smidigt att äta tacosrester till middag till Solsidan men nu är det dags att somna nyduschad I renbäddad säng efter en lång härlig dag med massa häst 😍.
 
Haft jättetrevlig kväll med besök och god mat. De är så sjuka i sin humor.
”Ja, men du har så aggressiv ton i dina fisar! sa en om sin man.
Eh, okaj? 😳🤣
Minsta valpen fick glädje-rycket och bara sprang i full acceleration runt halva huset i en halv evighet. Andra valpen bad om att bli upplyft och somnade i en kompis famn.
De är som Jin och Jang de två. 😅
 
Jag har nu stadat skafferiet. :eek: Massor akte ut for myrorna hade precis borjat vandrat in. Nu ar allt rent, torkat med attika och bara frasha grejor kvar. Det var inte klokt sa myket skrot man samlar pa sig och inte kastar ut, men nu ar det gjort. Kvallen's middag blev kycking med kantareller och grits. GOTT ... men WAY too much. 😳
 
Gårdags eftermiddag i absolut fullsatt samlingslokal i byn. en lokalhistoriker höll föredrag och folk kom och trivdes. Det var hög ljudnivå på pratet i pausen och folk ville aldrig gå hem. :love:

Härligt att träffa grannar och byfolk. Förhoppningsvis håller detta i sig, och vi kan fortsätta arrangera och organisera.
 
Gårdags eftermiddag i absolut fullsatt samlingslokal i byn. en lokalhistoriker höll föredrag och folk kom och trivdes. Det var hög ljudnivå på pratet i pausen och folk ville aldrig gå hem. :love:

Härligt att träffa grannar och byfolk. Förhoppningsvis håller detta i sig, och vi kan fortsätta arrangera och organisera.
Hoppas också att det håller i sig. Jag planerar ju som bäst min monter på julmarknaden. Skaffar kläder, ska beställa hem böcker, osv osv. Men samtidigt gnager ju den där lilla tanken att man ändå inte riktigt vet hur restriktionerna ser ut i början på december. Det har ju ändrats förut liksom.... :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 896
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 943
Tjatter Min ena katt blev plötsligt akut sjuk, vi tror på salmonella och inväntar provresultat. Vi har fågelbord ute och jag antar att...
Svar
13
· Visningar
737
Senast: mamman
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp