Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En timmes promenad ute på mossen med sol gjorde verkligen underverk med energin! :love: Nu ska jag fortsätta försöka leta fram mitt kök och laga kvällsmat, en rejäl omgång köttfärssås tror jag, eventuellt om jag hittar lasagneplattor blir det lasagne. Men annars blir det bra ändå. :)
 
Står i en kiltaffär, tittar på 6348 olika sorters mönster och försöker komma med vettig input till sambon som diskuterar livligt med butiksbiträdet. Var tvungen att sätta mig och ta en liten paus nu. HUR kan det finnas så många olika mönster att välja på?! Nedan är bara ungefär en tiondel av alla mönsterböcker som finns att titta igenom 🤯

20220123_142624.jpg
 
Står i en kiltaffär, tittar på 6348 olika sorters mönster och försöker komma med vettig input till sambon som diskuterar livligt med butiksbiträdet. Var tvungen att sätta mig och ta en liten paus nu. HUR kan det finnas så många olika mönster att välja på?! Nedan är bara ungefär en tiondel av alla mönsterböcker som finns att titta igenom 🤯

Visa bifogad fil 84510
Spännande!
Kan man välja det som är snyggast, eller beror det på familj eller typ ställe man kommer ifrån? Eller nåt sånt..
 
Står i en kiltaffär, tittar på 6348 olika sorters mönster och försöker komma med vettig input till sambon som diskuterar livligt med butiksbiträdet. Var tvungen att sätta mig och ta en liten paus nu. HUR kan det finnas så många olika mönster att välja på?! Nedan är bara ungefär en tiondel av alla mönsterböcker som finns att titta igenom 🤯

Visa bifogad fil 84510
alltså kan du inte hitta en skotsk man till miig?
 
Stressade för fullt i morse innan taxin kom men hade sedan en trevlig dag med vännen. Vi fikade på Wira bruk och åkte sedan bilfärja ut till Ljusterö där han köpt en tomt som han hade planerat att bygga på. Åkte hem, körde vatten till hästarna och de fick en massa morötter. Föst höns på tomten för de hade inte tänkt gå in så jag vet hur många gånger jag varit inne i syrénerna för att få alla att gå in.

Klar för dagen men fyllde på lite fågelfrön och nötter till småpippisarna och medan jag står där så är hundarna väldigt intresserade av en hink och ett par bräder som ligger i närheten. Jag sparkade lite på hinken först för att försöka välta den, misstänkte att det var råttor som gjorde att varulven var så taggad och utan att tänka mig för sätter jag ner handen framför honom för att vända på hinken och han hugger och biter fast i min hand! 😫

Svart murarhink, råttlukt, svarta handskar och skymning så han tog i ivern fel så nu vet jag vad de stackars råttorna får känna när han tar dem. Jag är väldigt glad att jag hade handskar på mig och han såg väldigt besvärad ut när han släppte, tror mitt skrik hördes över hela byn. Ont som satan i lillfinger och ringfinger, mest lillfingret. Jag kan röra på dem och både böja och sträcka ut så inget är brutet men lillfingret hamnade nog mellan kindtänderna så jag är mycket tacksam att det överlevde och som sagt att jag hade handskar på mig. 🤕

Tagit två treo och ska fixa lite mat. Kommer inte bära in någon ved ikväll och det blir inte många knop alls. Ska värma lite soppa, rosta lite bröd och sätta mig i soffan en stund, blir nog någre treo till innan sängen. Får se om jag lindar dem med långfingret som lite skydd mot katter och kelsjuka hundar. Skönt att det hände nu i kväll när hästarna är avklarade, förhoppningsvis är jag bara lite blå i morgon.
 
Skulle plugga ja, somnade på soffan i tre timmar helt utslagen. Vakna tio i fyra och insåg att jag behövde åka till stallet 😅🤦‍♀️ Japp men de löste sig. Skönt nu när de faktiskt kan tänka sig vara ljust till kvart i fem eller så speciellt när man har en huligan som halkar och far trots att vi sandar mer eller mindre varje dag 🤪
 
Jag tycker det är ett problem. Det är vanligt med kvinnor som städar upp efter sina män och det är vanligt med strategisk inkompetens hos män.
Ledsen om du tycker jag skammar, det är inte min mening

Exakt. Det är ett strukturellt problem kopplat till män snarare än personer med diagnoser. Påstår inte att det inte finns kvinnor med problem men det är knappast ett strukturellt problem att kvinnor generellt låter männen sköta hemmet. Är inte som att det kryllar av kvinnor med adhd (eller insett valfri diagnos) som blir curlade av sina män pga detta
 
Spännande!
Kan man välja det som är snyggast, eller beror det på familj eller typ ställe man kommer ifrån? Eller nåt sånt..
Numera väljer de flesta något som de tycker är snyggt bara. Förr i tiden var det kutym att man hade det mönster som tillhörde klanen man härstammade från, och de äldre mönstren är döpta efter klan-namnen, men man behöver inte ha t.ex MacDougalls mönster bara för att man härstammar från den klanen. Skönt tycker jag, då min sambos klanmönster är hopplöst fult :angel: Sen har varje klan en "hunting tartan" och en "dress tartan", där hunting-versionen tenderar att vara mörkare i färgerna eftersom man traditionellt sett hade den när man var ute och jagade (och därmed ville vara lite kamouflerad). Ja du hör ju, massor av val att göra! :D
alltså kan du inte hitta en skotsk man till miig?
Det är bara att komma över! ;)
 
Står i en kiltaffär, tittar på 6348 olika sorters mönster och försöker komma med vettig input till sambon som diskuterar livligt med butiksbiträdet. Var tvungen att sätta mig och ta en liten paus nu. HUR kan det finnas så många olika mönster att välja på?! Nedan är bara ungefär en tiondel av alla mönsterböcker som finns att titta igenom 🤯

Visa bifogad fil 84510

For manga ar sedan kopte jag en kjol i en kiltaffar efter en gata i (turistiga delen) Edinburgh. Den ar vandbar, sa ena sidan ar ljus och andra mork ... Jag ALSKAR min kjol an i dag, :love: nu ar den dock obehagligt trang :cautious: men jag tittar pa hur man kan fa kjolen lite storre i midjan sa jag kan ha den igen. :p
 
Ätit pizza och glass. Sitter i soffan vid brasan med datorn i knäet. Tittar på Allt för Sverige (i förväg på SVT Play), och måste säga att detta var ett väldigt intressant avsnitt :) . Inte så mycket trams och flams, utan lite mer djupa ämnen och diskussioner. Ska nog hoppa i duschen snart. Nöjd med ponnyn som stannade i sin nya hage i nästan två timmar - hoppas att hon sköter sig imorgon också :up: ! Imorgon börjar en ny arbetsvecka, och jag håller tummarna för att kollegan och jag får jobba tillsammans hela veckan. Förra veckan var hon i karantän, och vi får väl hoppas att vi båda klarar oss undan sjukdom denna veckan....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 682
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 246
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 382
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 382
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp