Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också ADHD, men har fått lära mig taktiker för att hantera mitt kaos och lösa det själv. Skulle inte kunna med att låta en sambo städa upp efter mig, det låter snarare som strategisk inkompetens.

Men ja, ingen skugga faller på dig såklart. Släpper det här. 🙂
Grattis. Jag har också ADHD och utan boendestöd bor jag i en soptipp. Den delen funkar bara inte, hur många strategier jag än försöker med. Så alla är inte lika perfekta som du.
 
Jag firar mig sjalv efter att ha avslutat en marie kondo inspirerad utrensning av majoriteten av mina grejer.
Har alltid kant att jag inte haft sa mycket grejer och att jag anvander typ alla min klader (hade ocksa en stor utrensning for tva ar sedan innan jag gjorde langtidsresande) men det blev anda ett par kassar med skrap, klader och bocker som ska slangas eller atervinnas och ett par lador och hyllor som stort mig ser nut otroligt mycket battre ut!

SKa nu ata lunch innan jag tar en del grejer till atervinningen och kanske stannar jag ocksa i min favoritbutik for att se vad som erbjud nu nar jag har stenkoll pa vilka klader jag har och vad som saknas!
 
Överväger gå och köpa nässpray men ska inte, vill bli fri skiten och är ju redan halvvägs dit! Så har ändrat planerna, orkar inte städa när jag är så täppt. Men duschat iaf och öppnat balkongdörren till katternas lycka. Ska göra matlåda lite senare, nu blir det till att slöläsa och spela lite på telefon.
 
Äntligen hemma. Har varit hos bästisen bådei fredags, i går och i dag. Det blev lite kaos.
Nu verkar allt vara okej och jag vågade släppa henne.

Nu ska jag försöka ta hand om mig själv lite också. Känner mig urlakad. Börjar med att sitta på soffan en stund innan jag går till gymmet. :up:
 
Jag tycker det är ett problem. Det är vanligt med kvinnor som städar upp efter sina män och det är vanligt med strategisk inkompetens hos män.
Ledsen om du tycker jag skammar, det är inte min mening
Och hon förklarade att det är en strategi, ändå gick du på om att det är fel. Känns otrevlig och okänsligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 161
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 074
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp