Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde göra ngt. Har mailat en granne och kollat om hen vill byta förråd med mig. Innan hen svarar är det ingen idé att gå ner och börja med förråds-grejen. Ska flytta tillbaka mina grejer till förrådet efter att råttorna blivit utrotade/bortkörda från källaren.
 
Städar du det sambon stökat ned medan han sitter i soffan?
Hoppas jag förstått fel..
Delvis, han har fått sopa ihop allt som låg på golvet och fått bära ut disken och resten som stod på bordet. Jag dammsuger för att annars blir det inte gjort ordentligt utifrån mitt tycke. Och då gör de båda sig bäst i soffan, annars drar de runt överallt och stökar ner lite till.
 
Äter glass och funderar på vad jag ska hitta på idag.... :) Veckohandlingen är avklarad - det var lugnt och fint i affären vid 9-tiden i morse och nu är det påfyllt i kylskåp och skafferi igen :up: ! Ponnyn har fått en promenad, och det blir nog en runda till i skogen lite senare. Pizza, tänkte jag till lite senare idag. Har lite överbliven linssås som kan få agera pizzasås!
 
Absolut, det blir man när man inser att man antingen får tjata sig genom ett helt förhållande vilket ändå inte leder till att det blir gjort och mest bara är irriterande för båda parter eller helt enkelt göra en liten del för att det ska bli gjort.

Låter jobbigt att antingen ”tjata” på en vuxen mebis eller så gå in i rollen som hans städhjälp. Imponerande att du orkar men ta hand om dig.
 
Hästarna kom ut imorse, matte var trött när klockan ringde. Den lilla Huliganen a.k.a åringen gnägga för fulla muggar när jag öppna stalldörren hon tyckte de var dags att få gå ut så hon kunde terrorisera sin Mamma lite 🤣💁 Mamsen har börjat säga ifrån så dags snart för den lilla Huliganen att byta hage.

Satt igång tvättmaskinen och ätit lunch, måste plugga men känner mig trött, sliten osv. Noll inspiration alls. Kanske får dra igång lite kaffe.
Har ett möte imorgon som har givit mig ångest sedan mötes tiden kom.
 
Lat och lat, han har ADHD med tillhörande problematik (bl.a. problem med att se och agera på en stökig miljö). Det gör livet lite komplicerat för alla runt omkring, därmed inte sagt att jag tolererar vad som helst.
Jag har också ADHD, men har fått lära mig taktiker för att hantera mitt kaos och lösa det själv. Skulle inte kunna med att låta en sambo städa upp efter mig, det låter snarare som strategisk inkompetens.

Men ja, ingen skugga faller på dig såklart. Släpper det här. 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 060
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 063
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 484
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 459
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp