Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis vaknat från en tupplur, fasligt skönt :) täppan går lite upp och ner så märks det går framåt iaf, skönt för motivationen! Har potatisbullar i ugnen istället för gryta och plockat fram en burk egengjord krusbärsmarmelad(tja... blev nog mer sylt...) så blir smarrigt :d
 
Jag har städat ut köket och rensat äckliga burkar med mögel i från kylen, maken har skurat badrum och rensat golvbrunnar. Sen somnade jag och han skulle väcka mig efter 45 min, men somnade själv när han la sig bredvid så det blev 45 min till. Vi är inne i en så sexig fas i vårt äktenskap just nu.

Nu har vi i varje fall ätit semlor precis innan middagen som riktiga rebeller. Karantänlivet alltså, exciting times, man vet aldrig vad som händer härnäst :up::D
 
Handen gör mycket mindre ont nu, tog ett par cider i medicinskt syfte och det verkar gjort susen. Ringfingret är stelt och lite domnat, förmodligen en blödning invändigt i leden, känner igen det från när jag slängt höbalar och dragit sönder blodkärlen. Lillfingret har ett litet sår vid första leden närmast nageln men är rörligare än ringfingret, kommer antagligen vara helt ok i morgon. 😮‍💨

Kommer inte använda händerna fler gånger för att flytta på något när det luktar råtta och varulven väntar på att få tag på dem. 😩
 
Har varit helt sönderstressad över nästa kurs, och ser nu att all info för hela första veckan finns upplagd på portalen :love:
Alltså, lyckan! Lärarens sätt att skriva passar mig dessutom som handen i handsken.
Så mycket stress som släppte.

Att halva kursen verkar vara repetition gör mig inte så mycket just nu, mitt i flytt och allt :angel:
 
Hr precis kommit hem efter ett kvallsim och har precis simmat 1000m crawl for forsta gangen! wohoo!!

Senaste "langdrekordet" var 650m for nagon vecka, 10 dagar sedan. Borjade lara mig frontcrawl i borjan pa oktober, sa har bara hallit pa i typ 4 manader. Nasta steg ar att lara mig hur man gor snygga vandningar - "tumble turns".
 
Hr precis kommit hem efter ett kvallsim och har precis simmat 1000m crawl for forsta gangen! wohoo!!

Senaste "langdrekordet" var 650m for nagon vecka, 10 dagar sedan. Borjade lara mig frontcrawl i borjan pa oktober, sa har bara hallit pa i typ 4 manader. Nasta steg ar att lara mig hur man gor snygga vandningar - "tumble turns".
Åh! Skulle vilja gå en crawlkurs. Jag simmar bara bröstsim och skulle vilja kunna variera mig.
 
Åh! Skulle vilja gå en crawlkurs. Jag simmar bara bröstsim och skulle vilja kunna variera mig.

Jag var i samma situation - borjade simma regelbundet i somras men kunde bara brostsim. Simkurserna har lokalt verkar bara rikta in sig pa barn, vuxna som inte kan simma alls och motionskurser for de som redan kan, sa jag hittade en simlarare och tog privatlektioner.. tror jag har tagit 7 (eller 9..!) alltsom allt, och kanner att det verkligen varit vart priset och en kul ny kunskap att ha!
 
Jag var i samma situation - borjade simma regelbundet i somras men kunde bara brostsim. Simkurserna har lokalt verkar bara rikta in sig pa barn, vuxna som inte kan simma alls och motionskurser for de som redan kan, sa jag hittade en simlarare och tog privatlektioner.. tror jag har tagit 7 (eller 9..!) alltsom allt, och kanner att det verkligen varit vart priset och en kul ny kunskap att ha!
Lät ju bra med privatlektioner!
Vet att jag sett affischer om crawlkurs, så ska nog ta och kolla upp det. 🙂
 
Hr precis kommit hem efter ett kvallsim och har precis simmat 1000m crawl for forsta gangen! wohoo!!

Senaste "langdrekordet" var 650m for nagon vecka, 10 dagar sedan. Borjade lara mig frontcrawl i borjan pa oktober, sa har bara hallit pa i typ 4 manader. Nasta steg ar att lara mig hur man gor snygga vandningar - "tumble turns".
Wow vad häftigt! Det önskade jag hade funnits som kurs när jag var i simmartagen tidigare i livet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 699
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 268
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp