Vad gör vi? Del CXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En promenad med hund och två av hästarna (den tredje ska jag åka till ovalbanan och träna med sen) blev det på lunchen. Nu väntar jag på att kaffet ska bli varmt och så ska jobba lite till innan det är dags för utvecklingssamtal för dottern. Fortfarande en konstig känsla när det är utvecklingssamtal eller föräldramöten, känner mig inte så vuxen 😅
 
Fruktansvärd känsla, har själv varit där. Valde att växla ner och tog en tjänst i ett låglöneyrke på endast 55% - har aldrig varit nöjdare med mitt arbetsliv! Kräver en del uppoffringar men är absolut värt det.
+1
Jag kan bara hålla med om din text, been there - done that :up:
Fast jag har en ren 50 %-tjänst. Varken mer, varken mindre, ingen övertid, kul och omväxlande jobb där jag bara sitter still korta stunder i taget - älskar mitt jobb! Älskar min fritid :love:
 
Jag blir vansinnig. Lampan i plafonden gick sönder i går natt, jag byter lampa men är trött och hamnar i säng direkt efteråt. Nu hittar jag inte den lilla, lilla bruna saken man skruvar fast själva fonden i fästet. :banghead: Jag har ingen aning om märket,finns det någon som vet om man kan köpa en liten skruv, eller ja inte skruv direkt som passar?
 
Sitter fortfarande sjuk hemma :down: Fick ju svar på egen-testet av covid och det var negativt, så det är en "vanlig" förkylning. Men det är en konstig feber som inte vill ge med sig, och magen är påverkad. Febern är hur envis som helst och det är så drygt, nu när jag är hyggligt bra i näsan O_o
Klart slut från gnäll-hörnan ;):o

Rimligt att få gnälla över ändå. Så trist det låter, hoppas att du kryar på dig snabbt! ☺️
 
Sitter fortfarande sjuk hemma :down: Fick ju svar på egen-testet av covid och det var negativt, så det är en "vanlig" förkylning. Men det är en konstig feber som inte vill ge med sig, och magen är påverkad. Febern är hur envis som helst och det är så drygt, nu när jag är hyggligt bra i näsan O_o
Klart slut från gnäll-hörnan ;):o
Du kan få vara med i min gnällklubb.... ;)
Supertrist att vara sjuk. Att börja jobba med småbarn igen under pågående pandemi var kanske ett lite vågat val....har jag insett.... :nailbiting: Jag tål ingenting.... :cautious:
 
Jag tror att pappas tjej hållit tillbaka mycket de senaste veckorna, vi har inte bråkat något alls i alla fall. Trist om det är någon som hela tiden måste hålla tillbaka för att inte börja bråka, men det är skönt att inte bråka något i alla fall!

Eller så beror det på att det är många veckor sen vi var med hennes familj... jag vet inte. Det kan också bero på att hon och barnet är borta mycket nu (de är hos hennes mamma) :)
 
Jag önskar jobba 50% fast med 100% lön då skulle det nästan gå ihop :D

(skriver nästan för med mer tid skulle jag säkert hitta på mer kostsamma dumheter) :D
Jobbade 7 timmar per dag i våras :love: men lönen räckte inte riktigt till då, så nu provar jag att jobba heltid.(för att kunna öka buffert). Förstår inte de som har två hästar på samma lön som mig.
 
Nu har jag tagit en stadig ström smärtstillande och antiinflammatoriska piller (på läkares beordran) och jag lyckades hasa mig till köket och stödja på benet i stället för att hoppa på ett ben och hålla mig i möbler. :up:
Läkaren sa att jag skulle försöka använda knät så mycket jag kunde så länge det inte gjorde ont, så ska äta lite sen typ hänga tvätt och göra rent toaletterna... lite pyssel.

Har inte så ont längre (kan vara smärtstillande iofs). Men det känns ungefär som när jag ramlade och bröt armbågen för två år sen, den känslan av att det är så himla svullet att det är omöjligt att röra på leden? Fortfarande noll svullnad. Fick världens supernoja om blodpropp för ett tag sedan men inser ju att det inte kan vara det 🙄
 
Mitt blodprov var ok😁det sas inget om alkohol. Pust. Konstigt att jag bryr mig så. På min fritid får jag faktiskt dricka vin. Jag var supernoga med att inte dricka vin kvällen innan jobb när jag körde färdtjänst.
Ett normalstort glas vin går ur kroppen på 2-3 timmar.
Så att de skulle kunnat märka att du druckit vin dagen innan är otänkbrt. Såvida du inte hällt i dig en helfaska.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
425
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 513
Senast: Myrten
·
Mat Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp! När kycklingen är stekt och...
2
Svar
21
· Visningar
1 184
Senast: sjoberga
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 446
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp