Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Panikshoppat ett par nya skor och strumpor. Fossingarna börjar återfå lite liv i sig. Fi fasen vad kallt det var att gå genom en vattensank åker och ha glömt gummistövlarna hemma

Träffat världens sötaste hund. Ni vet en sån där liten gladlynt byracka (valp) som tyckte livet var jättekul även att studsa med i vattenpölar på åkern. :D
 
Såg precis ett intervju min styvfar hade delat på fb, där han och min mamma blev intervjuade angående Lucia. Det framkom i intervjun att de hade försökt ha ett eget luciafirande förra året med de vuxna barnen. Något jag själv inte ens kan dra mig till minnes att jag blev erbjuden att medverka i eller att det ens kom på tal.

Känner mig inte ens delaktig i min egen familj längre.
Likadant varenda gång jag kommer "hem" och de pratar om allt de gjort tillsammans där jag inte varit med på något. Jag var med på en grej en gång men det blev bara pannkaka av alltihop och jag blev missförstådd, utskälld, ledsen å ville inte vara med något mer.
Känner mig fortfarande som det svarta fåret i min egen familj och blev påmind om det när jag såg intervjun.
 
Har fikapaus på jobbet, vilket i dagens läge bara betyder att jag stänger ner dokumentet jag jobbar på och slösurfar på Buke i en kvart medan jag dricker en kopp kaffe :D Är på ett strålande humör idag, trots allt. Det var frostigt och vackert när jag vaknade i morse (årets första minusgrader för oss!), solen skiner, i eftermiddag säger de att det ska snöa lite och jag insåg efter en titt i kalendern att den där efterlängtade julledigheten endast ligger 11 arbetsdagar bort. Herregud, det är ju jättesnart ju! :love:
 
Ja gud, och så blir jag jäkla avis på de som behöver bara tvätta sällan utan att få så fett hår :meh::cautious:
Provar lite olika schampo när jag ska köpa nytt schampo numera, någon dag kanske jag stöter på den rätta :meh:

Jag tvättar varannan dag, känns skitigt när det är dags att tvätta även fast det kanske inte syns. Tvättade varje dag förr när jag var tvungen att åka till jobbet (har hemmakontor sen några år) och jag var i stallet varje dag och delade kontor med allergiker. Inte bra för håret, men försöker hjälpa det med inpackning och olja.
 
Stod i kö till en kurs för en eftertraktad tränade nu till helgen. Var nr 5 i kön och tänkte att jaja, jag får iallafall rida en lektion på fredagkväll :) Men så fick jag meddelande förut att det finns en plats ledig! Men jag tog ena dagen bara för jag tror det blir lite mycket för gullegrisen att gå en hel helg faktiskt. Den andra hästen är inte igång för kurs än så någon annan får chansen att rida en halv kurs också :)
 
Hade helt räknat bort pengarna för våra inställda flyg i somras, så fick jag ett meddelande nu att 8600:- sätts in på mitt konto inom 1-5 arbetsdagar. Ja men tack :love:

Vi väntar också på pengar från det inställda flyget (skulle rest i början av maj) men har räknat med att dom 9000 kr är borta och vi kommer aldrig mer se dom :meh: Surt, men det skadar inte vår ekonomi så får vi aldrig tillbaka dom så är det så.
 
Vi väntar också på pengar från det inställda flyget (skulle rest i början av maj) men har räknat med att dom 9000 kr är borta och vi kommer aldrig mer se dom :meh: Surt, men det skadar inte vår ekonomi så får vi aldrig tillbaka dom så är det så.

Precis så tänkte vi också, så har inte ens tänkt på dem. Sambon skickade in en ansökan om pengar tillbaks i somras sen släppte vi det.
 
Nu sa de precis på pressträffen att gymnasieskolorna ska övergå till distans från och med måndag...

Jag kommer sakna mina kompisar :(

(Jag håller så klart med om att vi alla måste ta vårat ansvar och att liv är viktigare än att jag träffar mina kompisar nu. Men jag kommer sakna dem ändå :heart)
 
På väg hem nu
20201203_135731.jpg
 
Jag tvättar varannan dag, känns skitigt när det är dags att tvätta även fast det kanske inte syns. Tvättade varje dag förr när jag var tvungen att åka till jobbet (har hemmakontor sen några år) och jag var i stallet varje dag och delade kontor med allergiker. Inte bra för håret, men försöker hjälpa det med inpackning och olja.
Jag har fan inte ork med mera än en gång i veckan :rofl::p Fast får erkänna att jag tvättade håret en gång extra den här veckan igår, men tänkte att jag skulle vara lite fin inför min födelsedag :p
 
Nu sa de precis på pressträffen att gymnasieskolorna ska övergå till distans från och med måndag...

Jag kommer sakna mina kompisar :(

(Jag håller så klart med om att vi alla måste ta vårat ansvar och att liv är viktigare än att jag träffar mina kompisar nu. Men jag kommer sakna dem ändå :heart)
Förstår din känsla! Jag studerar på högskolan och vi har haft distansundervisning sen i mars! Jag håller på att bli tokig av att sitta hemma hela tiden 😖
 
Förstår din känsla! Jag studerar på högskolan och vi har haft distansundervisning sen i mars! Jag håller på att bli tokig av att sitta hemma hela tiden 😖
Lider med dig! :(
Jag hade distansstudier i våras mellan mars och sommarlovet. Sen har jag haft lektioner i skolan från augusti tills nu. Jag går ett extra år i ettan för att läsa de kurserna jag inte läste förra året, annars hade jag haft distansstudier halvtid sen i augusti.

Är fortfarande med i klasschatten från min förra klass och det är många som mår otroligt dåligt nu när det blir distans på heltid. Det är ju verkligen inte samma sak :(

På ett sätt känns det skönt att få distansstudier eftersom jag slipper pendla (1,5-2h enkel väg). Men samtidigt vet jag hur det är och det blir ofta inte bra i längden.

Är så jäkla trött på corona nu :wtf: och snart har det gått ett år med skiten. Vart försvann tiden egentligen? Det känns som att jag ruttnar bort av att inte få göra vad jag vill när jag vill (respekterar givetvis rekommendationerna även om det känns skit...) :down: Nu hade jag väl inte ett jättesocialt liv innan corona heller. Men jag saknar friheten som var innan corona...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 505
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 667
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 625
Senast: Wille
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
429
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp