Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft djävulskt ont i den opererade foten sedan sent igår kväll. Oxynormen hjälper dåligt och gör mig illamående, har ”tomkräkts” vid upprepade tillfällen sedan tidigt imorse. Foten fortsätter att göra ont och får inte ta mer Alvedon förrän om typ två timmar 😭
Har Primperan hemma kom jag på nu, kanske ska ta en sån mot illamåendet för känns som att Alvedon inte riktigt räcker mot smärtan i nuläget.
 
Var med om den konstigaste komplimangen någonsin när jag och särbon åkte ner till mig igår :D

Jag vägrade äta kebab till middag så vi stannade vid en vägkrog i Ytterhogdal som faktiskt är helt ok. Tomt förutom två personal och två lokala förmågor som intog flytande kvällsmål och till synes hade gjort det ett tag. Alla hälsade när jag kom in så givetvis hälsade jag tillbaka,

Jag stod ju och väntade medan min hamburgare blev färdig och pratade lite med han som stod i kassan. Givetvis kom corona på tal och då sa en av de lokala gentlemännen: "Ja, den här corona måste ju vara otroligt vacker eftersom hela världen pratar om henne" *paus* "Är det du som är Corona?" :rofl: :rofl: :rofl:

Jag har blivit kallad många saker men aldrig ett virus tidigare :laugh:

Edit: Särbon garvade som f-n när jag kom ut till bilen :D

Edit 2: De förfriskade gentlemännen önskade mig god jul också :up:
 
Igår kväll tog jag på pannlampa och gick ut i skogen för att lägga spår åt hunden. Nu vid kl 10 fick hon gå det. Hennes första nattgamla spår och det var ju inga problem 🥳 Blir lika imponerad av hundnosen varje gång vi går ett spår haha!

Maken åkte till skogen för att hugga ved (såga ner träd med motorsåg) och ungarna ska snart åka till farmor och farfar. Vi skulle egentligen jagat älg idag men det blev inställt, besviken FengurLaugar😂 Hinner nog inte ut för att jaga själv heller idag utan får motionera hästar innan det blir mörkt istället.
 
Jag har nog haft en mentalt alldeles för mäktig vecka, vilket tog ut sin rätt i går. Jag hade varit vaken närmare 23 timmar när jag slängde sista blicken på klockan framåt fyratiden i, eh, natt/morse. Det här när man bara inte KAN somna och tankarna bara maler på, vad påfrestande det är?

Har i alla fall kunnat sova en fyra-fem timmar nu, men är inte pigg som en mört direkt, om man säger så. Kaffebryggaren går sitt första pass. Jag funderar på att ta en promenad, för att göra något vettigt med dagen.
 
Jag städar inte under sängen tillräckligt ofta... Trodde det var ett linne som rullat in där. 😳

Ca en tredjedels katt. 😹

012EB169-C324-4C8F-89CE-F2DA998238E3.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 355
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 199
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 339
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 419
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp