Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis satt mig vid brasan med en kopp kaffe och tänkte riva av några timmars jobb. Dagen började tidigare än planerat, så jag har redan hunnit handla mat och varit ute flera timmar i skogen med hundarna.

För en gångs skull hade jag inte ställt klockan, utan hade tänkt sova ut ordentligt och vakna av mig själv. Istället vaknade jag av att min mamma ringde upp kl. 06.40. Jag blev väldigt stressad eftersom förra gången hon ringde och väckte mig så hade deras hus brunnit ner till grunden.

"Hej! Hur har ni det?", kvittrade min mamma glatt. :laugh: Nåja, det var lika bra att börja hinka i sig kaffe och starta dagen efter att jag hade pratat färdigt med henne. Eftersom jag mentalt hade ställt in mig på minst ett dödsbud så kunde jag ju inte gärna bli irriterad över att jag blev väckt.
 
Jag har precis satt mig vid brasan med en kopp kaffe och tänkte riva av några timmars jobb. Dagen började tidigare än planerat, så jag har redan hunnit handla mat och varit ute flera timmar i skogen med hundarna.

För en gångs skull hade jag inte ställt klockan, utan hade tänkt sova ut ordentligt och vakna av mig själv. Istället vaknade jag av att min mamma ringde upp kl. 06.40. Jag blev väldigt stressad eftersom förra gången hon ringde och väckte mig så hade deras hus brunnit ner till grunden.

"Hej! Hur har ni det?", kvittrade min mamma glatt. :laugh: Nåja, det var lika bra att börja hinka i sig kaffe och starta dagen efter att jag hade pratat färdigt med henne. Eftersom jag mentalt hade ställt in mig på minst ett dödsbud så kunde jag ju inte gärna bli irriterad över att jag blev väckt.
Jag klarar verkligen inte av att bli väckt av telefonen, det ger mig ett sånt enormt stresspåslag, antagligen för att det flera gånger har varit riktigt akuta grejer vilket gör att kroppen förbereder sig för kris omedelbart. :(
 
Fortsätter att skriva på novellen om barnet som försvann. Den gör mig nedstämd, vilket jag antar betyder att sinnesstämningen i mitt skrivande faktiskt fungerar. Men det är ju inget särskilt roligt lördagsnöje, att sitta och göra sig själv på dåligt humör..... ;)

Ska nog snart ge mig ut på en hundpromenad för att lyfta humöret lite..... :D Och laga någon god mat :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 353
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 194
Senast: Scata
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 339
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 419
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp