Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi fick spontanbesök av goda vänner, så det blev utefika med vovvebus och massor av prat :heart
Sen fick maken åka till Tai-vagnen, för ingen av oss orkade stå vid spisen. Nu är jag mätt och belåten :up: Snacksar på vindruvor som efterrätt. Bra dag idag!
 
En fin dag slutade i kaos. Vi bakade pizza, sonen blir arg för jag inte blåser på hans pizza (:grin:) för den är varm, rusar iväg och springer in i skärbrädan som står ut. Gör såklart jätteont men efter det går det bara utför, han är trött, jag är trött och vi är hungriga. Allt blev för sent och vi blir osams… han äter nästan ingenting och nu äter han godis. Bajs. Dessutom stod ugnen på fel grader, men det blev bra ändå. Ont i huvudet har jag också :(
 
Idag klarade jag av milstolpe nummer 1, dvs bokens uppföljare är nu 100 sidor lång :banana:!! Jag hörde också av en läsare idag som älskade bok nummer ett. SÅ kul med positiv feedback.... :love:

Sitter och kikar lite på Let's Dance nu och njuter i största allmänhet av lugnet en lördagskväll.... :)
 
Det sämsta med att barnet har en egen telefon är när hon inte använder den och hör av sig :cautious: Men mamman i familjen gar uppdaterat med bilder under kvällen så jag vet iaf att hon lever :D
Haha. :D Testa att skicka en 13-åring till Thailand med kompis med familj i tre veckor.
Vi fick ett vykort. När hon kommit hem.

Vi konstaterade att vi nog skulle få höra av någon ifall hon dött.....
(svårt att gruffa på nån som haft skitkul med bästisen)
 
Bariumsulfat! om vi vill sänka temperaturen i byggnader och städer ska vi måla taken med Bariumsulfat. Men kommer någon att göra det? tror inte det. Bariumsulfat är en mycket vit färg som får titandioxid att verka lite grå i tonen. Men, men inte vara bitter.
 
Idag är det 5 år sedan min älskade häst föll vid min sida 💔. (Skapade kontot för att bolla avlivningsmetod med er). Även om vissa delar kring den dagen gör mig tårögd av smärta och saknad så tar ändå glädjen och tacksamheten allt större plats istället för sorgen när jag varje dag ser min fina tavla på oss i vårt vardagsrum ❤.
Istället för att vara ledsen är jag istället så oerhört tacksam för alla år vi fick och allt roligt vi upplevt ❤ och hur fantastiskt är det inte att han blev hela 37 !?! ❤.
 
Våren är här, livet har återvänt!
Alltså, det är helt sjukt så mycket energi solen, ljuset och lite värme åstadkommit idag! Och med värme menar jag typ +4 i skuggan :laugh: jag har städat badrummet, varit på plantskola, planterat, åkt till pappa (som fått spruta!) och ätit sen lunch, eldat skrotved/sly i flera timmar osv. Självklart har jag druckit lite rosé också! Är fortfarande inte trött. Varför är det inte vår/sommar jämt?! :love:
 
Idag är det 5 år sedan min älskade häst föll vid min sida 💔. (Skapade kontot för att bolla avlivningsmetod med er). Även om vissa delar kring den dagen gör mig tårögd av smärta och saknad så tar ändå glädjen och tacksamheten allt större plats istället för sorgen när jag varje dag ser min fina tavla på oss i vårt vardagsrum ❤.
Istället för att vara ledsen är jag istället så oerhört tacksam för alla år vi fick och allt roligt vi upplevt ❤ och hur fantastiskt är det inte att han blev hela 37 !?! ❤.

37! Verkligen en imponerande ålder. Idag skulle min första häst, gotlandsrusset Karneval, ha fyllt 46, så 1:e maj är en minnesdag för en älskad trotjänare även här. Han blev 33, inte illa det heller. Och han kom till gården när han var ett, så han fanns med en stor del av mitt liv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
264
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 838
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
887
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 462
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp