Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ont i tårna, eller typ under naglarna...
Kan få det när jag går och grejat en hel dag som igår 😇.
Röjde fram markgränsen för att kunna sätta stolp.
30 000 steg plus resten av det fysiska då.
Hade mycket hjälp, utomhus på någon hektar är ett utmärkt sätt att tillbringa en lördag som 40-årsfirande under covid, alla som inte bodde ihop hade flera meter mellan sig 😊.
 
Jag förstår att folk vägrar sälja grejer!
La ut trädgårdsdynor igår, en vill hämta idag. Klart, annonsen ligger kvar tills dom är hämtade.

Därefter startar en ny person 22(!) nya konversationer och vill köpa. Jag skriver att hon är först i kö. Sen skickar hennes man meddelande och undrar när han kan komma och hämta. Skriver samma sak, det är en före. Nu på morgonen skriver dom och ber om adress. Säger samma sak till båda igen. Då blir kvinnan sur och säger att hon var först? :laugh:
Jag skrev alltså såhär till både hon och hennes man: "Jag har en som ska hämta imorgon, om hon inte kommer är du först på kö. 😊"

Folk är inte kloka!
 
Jag förstår att folk vägrar sälja grejer!
La ut trädgårdsdynor igår, en vill hämta idag. Klart, annonsen ligger kvar tills dom är hämtade.

Därefter startar en ny person 22(!) nya konversationer och vill köpa. Jag skriver att hon är först i kö. Sen skickar hennes man meddelande och undrar när han kan komma och hämta. Skriver samma sak, det är en före. Nu på morgonen skriver dom och ber om adress. Säger samma sak till båda igen. Då blir kvinnan sur och säger att hon var först? :laugh:
Jag skrev alltså såhär till både hon och hennes man: "Jag har en som ska hämta imorgon, om hon inte kommer är du först på kö. 😊"

Folk är inte kloka!

Jag säljer rätt mycket på Tradera just nu... det får en att tappa förtroendet för mänskligheten rätt bra ("bäst" förra omgången var människan som betalade strax över 500kr genom att skicka kontakter i ett kuvert! :banghead:).
 
Jag säljer rätt mycket på Tradera just nu... det får en att tappa förtroendet för mänskligheten rätt bra ("bäst" förra omgången var människan som betalade strax över 500kr genom att skicka kontakter i ett kuvert! :banghead:).
Wow.... Varför i hela friden väljer man att göra något så riskabelt och krångligt :confused: O_o ?? Det bästa med Tradera nuförtiden är ju att nästan alla säljare erbjuder Swish som alternativ. Plättlätt att betala med Tradera-funktionen :) !
 
Wow.... Varför i hela friden väljer man att göra något så riskabelt och krångligt :confused: O_o ?? Det bästa med Tradera nuförtiden är ju att nästan alla säljare erbjuder Swish som alternativ. Plättlätt att betala med Tradera-funktionen :) !

Ingen som helst aning, jag skulle inte ens komma på tanken. Jag tar både Swish och banköverföring så det går inte att förklara med att människan inte hade Swish.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
287
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 314
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
893
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 489
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp