Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja halleluja för proffs!

Jag är numera beordrad att ta proverna på handen eftersom man vill spara kärlen inför dialys.
Min vårdcentral är suveräna och lyckas direkt. Fy fasen för att ha nån grävade på ovansidan av handen i flera misslyckade försök. Det gör ONT:
Ja fy fasen, jag är så svårstucken att det brukar sluta med att de gräver i fötterna efter misslyckade försök i båda armar och händer. Men det klarar jag inte, utan svimmar som på beställning om de ens nämner att de tänker försöka där :p
 
Eller i frysen.

Där brukade vi hitta vår post. Min mor tog in postern och passerade förbi frysboxen för att ta upp middagsmat. Eftersom hon inte hade tre händer så la hon ifrån sig posten. I frysen....
De där vegokorvarna var den andra saken jag letade mig halvt fördärvad efter den här veckan. I förrgår kunde vi för vårt liv inte hitta soppåsarna som vi visste att vi hade packat upp ur matkassarna nån timme tidigare. Öppna bifogad bild för att se var jag hittade dem igår morse...

O_o

Såhär i dagsljus när man vet att de är där är det hyfsat lätt att hitta dem, men i kvällens dunkel kamouflerar de sig rätt bra måste jag säga!

(och det är naturligtvis sambon som är skyldig till denna urbota dumma placering, det erkänner han till och med själv. Gud vet hur den människan tänker ibland 🙄)
 

Bifogade filer

  • 20210512_132641.jpeg
    20210512_132641.jpeg
    33,9 KB · Visningar: 115
Något annat jag tappat bort, utöver soppåsar och vegokorvar, är min jobbmotivation. Otroligt dålig timing, med tanke på hur mycket vi har att göra. Å andra sidan har vi haft lika panik-mycket att göra sedan i november, så den saken biter liksom inte längre... Är så trött på att börja nästan varje arbetsdag med andan i halsen och vetskapen att inget får krångla för då går planen åt helskotta. Det har gått sådär med den saken de senaste dagarna om vi säger så - jag har en sådan där typisk strulvecka då allt krånglar. Just nu försöker jag lösa saken genom att äta choklad och slösurfa på Buke 🤷‍♀️

Hade ett bra samtal om det med chefen igår i alla fall, han är mycket medveten om att vi alla behöver en andningspaus och har lovat att efter att detta projekt skickats in i slutet av maj så kommer det att bli lugnt ett tag. Han har till och med tackat nej till en del projekt, och därmed pengar, för att se till att vi inte går under alldeles. Känns skönt att han är medveten i alla fall, annars är han en ökänd arbetsnarkoman som inte alltid tänker på sådant. Jag väljer att tro att det är lite tack vare mig faktiskt, jag har ju dragit i nödbromsen ett par gånger den här vintern/våren och jag tror det har fått honom att inse att han inte kan köra hur hårt som helst med oss.
 
Härligt väder ute, inte soligt längre men varmt. Så nu ska åkgräsklipparen få jobba en hel del för det är galet högt gräs på vissa ställen i trädgården då ingen hunnit klippa förrän nu :rofl:
 
De där vegokorvarna var den andra saken jag letade mig halvt fördärvad efter den här veckan. I förrgår kunde vi för vårt liv inte hitta soppåsarna som vi visste att vi hade packat upp ur matkassarna nån timme tidigare. Öppna bifogad bild för att se var jag hittade dem igår morse...

O_o

Såhär i dagsljus när man vet att de är där är det hyfsat lätt att hitta dem, men i kvällens dunkel kamouflerar de sig rätt bra måste jag säga!

(och det är naturligtvis sambon som är skyldig till denna urbota dumma placering, det erkänner han till och med själv. Gud vet hur den människan tänker ibland 🙄)

Alltså, så perfekt både placerade och kamouflerade. Jag vill inte erkänna hur länge jag stirrade på bilden utan att fatta någonting. :laugh:
 
Ja halleluja för proffs!

Jag är numera beordrad att ta proverna på handen eftersom man vill spara kärlen inför dialys.
Min vårdcentral är suveräna och lyckas direkt. Fy fasen för att ha nån grävade på ovansidan av handen i flera misslyckade försök. Det gör ONT:
Sätter de inte in en port av något slag för dialys? Jag fick port inopererad när jag fick cellgifter, blev ändå härligt sönderstucken av alla blodprov som man ändå behövde ta eftersom man tydligen inte får använda porten för provtagning annat än undantagsfall.
Min port satt vid nyckelbenet ungefär, under huden och fick sitta kvar i fyra år tills jag blev helt friskförklarad.
 
Sätter de inte in en port av något slag för dialys? Jag fick port inopererad när jag fick cellgifter, blev ändå härligt sönderstucken av alla blodprov som man ändå behövde ta eftersom man tydligen inte får använda porten för provtagning annat än undantagsfall.
Min port satt vid nyckelbenet ungefär, under huden och fick sitta kvar i fyra år tills jag blev helt friskförklarad.
Jag har också haft en port nedanför nyckelbenet. Har ett präktigt ärr där fortfarande.

Dialysen sker genom att man gör en fistel i armen och kopplar ihop kärl. De vill inte att man skadar kärlen mer så det blir ärrvävnad. Jag ser ändå ut som en gammal knarkare efter att ha blivit tappat på blod varje månad under alla dessa år. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 355
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
893
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 498
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp