Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också haft en port nedanför nyckelbenet. Har ett präktigt ärr där fortfarande.

Dialysen sker genom att man gör en fistel i armen och kopplar ihop kärl. De vill inte att man skadar kärlen mer så det blir ärrvävnad. Jag ser ändå ut som en gammal knarkare efter att ha blivit tappat på blod varje månad under alla dessa år. ;)
Aha har dålig koll på dialys! Mitt ärr syns knappt längre, det är lätt att missta för en rynka. ;) Fördelen att inte vara helt ung längre. ;)
 
Jag läste om "lilla hjärtat" iom att det skulle upp i rätten igen nu. Och storgrät. Sen kom sambon och sa ngt som var lite(!) smått rörande. Men som jag mest bara noterat i vanliga fall. Jag blev tårögd.
Han frågar "är det ägglossning?". Jepp.. helt rätt. Nu lär jag böla över allt möjligt ett tag alltså.
Tyckte jag mådde bättre igår och struntade i att behandla bihålorna. Idag är jag mycket sämre och det syns tom utifrån att jag är svullen. På't igen alltså! Vill bli frisk nu!
 
Jävlar vad det smällde till precis! En galet hög och skarp smäll så t.o.m. ena hunden lyfte på huvudet (själv hoppade jag till och kände som att hjärtat hoppade över ett slag). Undrar verkligen om det var fyrverkerigrejs eller om det kan ha varit något skjutvapen... De som skjuter fyrverkerier brukar inte ha saker som bara ger en enda hög smäll, och det brukar inte vara lika skarpt ljud heller. Tur att jag inte ska ut nu precis... :crazy:
 
Idag har vi gått kring milen i det fina vädret :love: Tyvärr blev vi föremål för en lös dogo argentino som skällande sprang upp till oss (ni fattar paniken med så liten hund :crazy:) men det gick fint som tur var!

20210512_203304(0).jpg
 
Läste vad jag fått för betyg på en uppgift nyss. Man skulle egentligen ha tre veckor på sig med den men jag hoppade in mitt i och hann med två lektioner med den. Fick trots lite tid ett B :banana:

Pendlar lite mellan att bli irriterad på mig själv som skriver långsamt och därför inte fick ett A och vara väldigt glad över ett bra betyg :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
60 101
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 524
Senast: hundtant
·
Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 398
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp