Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kolla ovanpå frysen! Det var där jag hittade det paket vegokorvar som jag ägnade cirka 15 minuter åt att leta efter i morse (vilket bland annat inkluderade fullständig tömning av båda våra frysar två gånger var). :meh:
Eller i frysen.

Där brukade vi hitta vår post. Min mor tog in postern och passerade förbi frysboxen för att ta upp middagsmat. Eftersom hon inte hade tre händer så la hon ifrån sig posten. I frysen....
 
Nu har kriget kommit till skaraborg, det flyger stora högljuda plan på låg höjd över mitt tak,samtidigt som det rullar på tv att statsministerns ska ha presskonf. 13.10, betyder det att ryssen hittat hit? :nailbiting: 🙈
Här började morgonen med att en helikopter flög fram och tillbaka över mitt och grannens hus i flera vändor. På vääääldigt låg höjd. Fram och tillbaka.
Man kan inte låta bli att undra varför.
 
Jag fick lägenheten :banana: Så nu har jag dåligt fokus igen, vill ju bara planera inför flytten i augusti :angel: Så skönt med stor lägenhet och kommer bli lyxigt för katterna, balkongen har tak och är som gjord för att enkelt näta in den! Jag har dessutom lovat de ska få en mycket större klösmöbel när vi flyttat :heart
 
Kom på att jag behövde ta diverse blodprov från två olika mottagningar. Så roade mig med det. Blev ELVA rör allt som allt :crazy: och sista rören fick hon klämma fram och gräva lite. Aj.

Tack och lov säger jag alltid för sjukhuslabben. De vet hur man tar blodprov som proffs.
 
Kom på att jag behövde ta diverse blodprov från två olika mottagningar. Så roade mig med det. Blev ELVA rör allt som allt :crazy: och sista rören fick hon klämma fram och gräva lite. Aj.

Tack och lov säger jag alltid för sjukhuslabben. De vet hur man tar blodprov som proffs.
Ja halleluja för proffs!

Jag är numera beordrad att ta proverna på handen eftersom man vill spara kärlen inför dialys.
Min vårdcentral är suveräna och lyckas direkt. Fy fasen för att ha nån grävade på ovansidan av handen i flera misslyckade försök. Det gör ONT:
 
Ett paket från Tyskland väntade på mig när jag kom hem
Så nu har jag packat upp alla bettor. Alla 22 lever och mår prima. Lite hungriga nu
Så nu kan jag pusta ut
 

Bifogade filer

  • 20210512_133139.jpg
    20210512_133139.jpg
    229 KB · Visningar: 9
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är sugen på att köpa en maskin som tillverkar växtmjölk, men undrar om det är värt det. Är det någon som har en sån och vad tycker...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: Tassa
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 346
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
893
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 494
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Flytta eller ej?
  • Köpa hus
  • Det här med klädsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp