Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Steker pannkakor i 29-gradig hetta :D!

Visa bifogad fil 73625
Jag kontrar med att jag står vid grillen...
IMG-20210714-WA0004.jpeg
 
Funderade på hur i helskotta bilen kunde vara lika full när vi är en mindre, men kom sen på att vi hade takboxen sist vi åkte, den sväljer en hel del 😂 och att jag har med mer saker som vi var tvungna att nödköpa förra gången. Som diskmedel, diskborste och en större mängd torrvaror för att slippa handla de första dagarna. :)
 
Kokat en stor laddning rabarberkräm :D Bara jag som äter de här hemma men de är ju så förbaskat gott!
Rabarberna växer som tusan just nu trots att de är torrt. Dock kom de 45 mm regn på en timme igår 🥴 Så gruset utan för stallet har de blivit hål i efter regnet har öst ned.
 
I systers lägenhet är det så svalt att jag stängt av fläkten och vaknade av att jag frös och på mig täcket. Är dock svettig nu eftersom systers katt får vara ute på helt stängda bakgården. Tyckte att då kunde Megara få vara ute en sväng. Hon har varit det förr.

Fantastisk bra ide - not. Bosse sitter lugnt och spanar läget vid porten Tar sig en liten promenad och kommer sedan in. Megara stack iväg och jag såg inte var hon försvann i grönskan. Det satt ett sällskap och åt middag och ville nog inte ha mig som gick runt och ropade :angel: Dessutom började hon och Bosse morra och två högljudda katter var ingen höjdare.

Fick syn på henne men hon är en sådan katt att hon piper iväg just som man nuddar svansen. Nåja fick till slut fast på en vilt kämpande katt och bar in henne i köket stängde dörren och hon klagar sin nöd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 659
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 262
Senast: Rosett
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 921
Senast: Hajfisk
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
853
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp