Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två glas crèmant och ett glas Sangiovese senare har jag landat i sängen, rejält nedbäddad efter att ha blivit lite småfrusen där på uteserveringen. Lagom att ha ca 80 meter hem från vinbaren, det var precis vad jag hade ork för denna afton. Nu ska jag bara orka traska ut i badrummet och borsta tänderna innan det är dags att sova.
 
Vilken jävla dag! Var helt slut redan då jag gick upp. Sedan var det dödsvarmt. Och sen skulle sambon öppna lock på oljefat bakom där jag satt. Verktygen tappar greppen just då han tar i max och flyger med full kraft rätt in i mitt huvud/nacke. INTE skönt!
Min trasiga nacke får inte utsättas för sånt. Och han om någon vet ju hur trasig den är och fick ju panik.
Så efter det har han passat upp på mig totalt av dåligt samvete. 😅
Känns som jag gått en rond med Tyson typ.
Tur att han kan behandla bort mycket av värken iaf. Annars hade jag tappat det. :laugh:
 
På väg hem med något slags värme-klibb-kli på hela insidan av underarmen. Kan inte sluta, så nu känns den helt uppsvullen... Dessutom med tatuering där, så bläcket är upphöjt :yuck:

Funderar på att badda med a lsolsprit bör jag kommer hem? Plus kall dusch.

Men dagen har bjudit på minigolf, pizza (aldrig mer 😅 herregud mätt) och ett par glas rosé i goda vänners lag, så himla värt!
 
Diskuterar i-landsproblem med grannen 😂 Kämpa Törnis

01A6C651-1A98-49BA-882A-7162A5AD9087.jpeg
 
Pållan stod vid grinden och ville in; hon slappnade direkt av och slumrade en stund I sin box ❤. Var ju så varmt att det fick räcka med pyssel idag; bla dags att skrapa flugägg igen; tycker alltid de är väl tidiga 👎. Så mysigt att se fölen ihop; det är så härligt att se dem tillsammans; måste vara mycket roligare än att vara ensamt årsföl 🥰. Sen äntligen ett sent kvällsdopp i sjön och svalka kroppen efter en dag med vidrig värme, så skönt 😍.
 
I dag har jag jobbat tre timmar och nar jag kom hem fick jag for mig att hogtrycks tvatta garage uppfarten. Trots att jag tankt pa det och pratat om behovet lange nu fanns ingen bensin hemma till hogtrycks tvatten, men efter att jag inhandlat det drog jag igang. Ungefar halva ar gjord i dag ... i morgon gor jag klart! :p
 
Vaknade tidigare än nödvändigt, så passade på att ta en lite längre morgonpromenad med hundarna. Lika bra att göra det nu med tanke på hur vansinnigt varmt det ska bli senare. Nu försöker jag desperat få lägenheten svalare. Några fönster är vidöppna och jag har ställt fläktar på två ställen för att försöka få in lite svalare luft. Det är så stillastående att det inte verkar hända jättemycket ens med fönstren öppna. Normalt sett när man ordnar korsdrag här så får man ställa tunga saker vid några dörrar för att de inte ska blåsa igen med världens smäll, nu händer absolut ingenting, inte ens ett litet fladder i en lätt gardin :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 709
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 379
Senast: Rosett
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
34 047
Senast: Hajfisk
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp