Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej men kaos! Osmart att prova bh-ar svettig och stressad även. Köpte tillslut en som satt ok. Samt fula tant-trosor.
Min granne försökte muntra upp mig ”Törnis du hade ändå varit Rubens våta dröm, tänk positivt”. Man ba tack för det.
Ligger nu i min schäslong med ett glas vin och försöker låtsas att jag är bordell-boss 1760. Det går faktiskt ganska bra
Till räckligt mycket vin och man kan bli vem som helst. Tom de gamla BH.arna och tanttrosor blir superläckra! :laugh:
 
Men va fn. Plockade 2,5 l blåbär idag, vilket ju såklart innebar en lång stund I skogen. Tog givetvis en dusch efteråt och upptäckte en liten fästingjävel som satt sig fast. Förstod nästan det på förhand, brukar peppar peppar inte få fästing från katterna eller hästen....Noterat och hoppas jag inte får nån TBE el så. Jävla askryp.
 
Men va fn. Plockade 2,5 l blåbär idag, vilket ju såklart innebar en lång stund I skogen. Tog givetvis en dusch efteråt och upptäckte en liten fästingjävel som satt sig fast. Förstod nästan det på förhand, brukar peppar peppar inte få fästing från katterna eller hästen....Noterat och hoppas jag inte får nån TBE el så. Jävla askryp.
Håller med. Det är jävla askryp.
 
På väg hem hem HEM från jobbet.
Antingen är där ingenting eller jätte-uppgifter jag inte fattar något av. Så trött i huvudet nu...

Nä, när jag kommer hem blir det på med lite SPF-kladd och hinka (nåja) tonic med röd på balkongen. Treat yoself etc.

(Röd som i aperitif från Stockholms bränneri, alltså. Inte t-röd :cautious:)
 
Äta lite mat sen måste jag kvällsfodra grabbarna 🐴 De får gå ute inatt, husse tar över imorgon. Han har lite jobb och slå tillbaka en sko 😆

Ska mocka också orka inte göra de på morgonen i värmen. Passar på medan deras mat står och sväller. Försöker göra någon sorts planering av packning med innan vi ska till Gotland. Även om de är Mamsens lägenhet så brukar jag ha med handdukar och lakan hemifrån. Har dessutom lovat och tvätta när vi kommer dit då de ska hyra ut veckan innan 🧐
 
Jo, det går an :D :love:

6A31DE42-655C-425C-A702-E87DBB183137.jpeg
 
Nej men vad i helvetet???
Nog för att jag ofta har otur men nu är det väl nog.
Skulle fixa fransarna (lashlift) men denna gång funkade inte limmet. Alls. Var helt kört. Var det ens lim i behållaren? Brukar snarare vara svårt att få bort. Nu var det som vatten typ. Kaos. Fick ge upp.
Nu är jag ful också. Det var ju trist
 
Jag sitter ju ofta och surfar gamla dagstidningar för info om tiden som jag skriver om. Och ibland stöter man på riktigt underliga/intressanta saker. Som den här radannonsen till exempel, införd i DN den 12 augusti 1893 :confused:. Fantasin skenar..... Någon som ev. ska dö snart, men inte har gjort det ännu.... :nailbiting:??

Screenshot (84).png
 
Jag har planterat om en massa pelargoner och tagit lite sticklingar, vattnat ute och grejat i största allmänhet. Stor del av dagen gick åt till att vara privatchaufför åt dottern. Hon sträckte sig igår och tyckte att det gjorde för ont att köra men stretade på med jobbet åtminstone. Mycket handlar det om att hon känner sig osäker än så länge när hon kör och jag hade ändå tiden att skjutsa henne och fixa lite egna ärenden. Köpte födelsedagspresent åt systerdottern, hon är inne i hästar, enhörningar och glitteråldern och jag hittade en enhörning med regnbågsvingar. :) tror hon kommer bli mycket nöjd! ;)
 
Men vad i helskotta! Jag vet att jag köpte hem en burk med ärtskott bara för att göra en matvetesallad. Och nu hittar jag den inte. Grrr 🤬

Edit: Nej den ligger inte på köksgolvet där jag annars hittar mycket intressant. Tilläggas ska att det är ett ytte pytte walk in kök.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 755
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 406
Senast: Rosett
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
34 093
Senast: Hajfisk
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
871
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp