Vad gör vi? Del CXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobb och slocknat i soffan är det jag hunnit med idag :sleep: Första veckan efter semester är alltid värst... Men bara 2 dagar till helgen :D Fredag kommer syrran så vi ska ut på restaurang, äta gott och bara koppla av, sen ut på lite affärer på lördag, jag längtar :D Börjar verkligen bli dags skaffa nån mer taklampa nu när det börjar bli mörkare på kvällen :rofl:
 
Idag är en sån där dag som fått bli som den blitt. Vart så less och lack på chefens svar/påhopp att jag inte alls kände för att lämna sängen och ens äta frulle före 12. Två äggmackor. Fick då veta att morfar ville bjuda på tårta vid 17/18-tiden med ena moster med familj, mamma och brorsan med familj så kände ju att jag inte ville äta mat före (borde väl gjort haha) så åt 3 nektariner i blåbärsskogen och så blev det som sagt fikastund :love:. Sen for jag till stallet och fixade och tömkörde hästen och nu, sen middag :p. Denna gång sommarsallad från pizzerian som räcker till lunchen imorgon med :). Gott med mat nu kan jag säga :d.
 
Grabbarna har fått kvällsmat och de har blivit mockat. De fick extra hö då jag ska med Morrhoppan på morgonen så får de vänta tills efteråt. Men tror de överlever att vänta tills klockan 09 istället för 08 när de går ute på gräs 😆

Pappa glömde tala om att de egentligen inte hästarna som behöver mest vatten utan alla hans odlingar ... Så släpat säkert 100 liter vatten om inte mer till alla land, växthus och blommor som står i krukor 🥴 Så fick bli en dusch när jag kom hem. Nu lite te och tv med Morrhoppan ❣️
 
Vi fick en kombinerad i lägenheten, det tog typ 8 timmar eller nåt att torka en tvätt O_o Grejen var väl att den centrifugerade det torrt på nåt sätt, jag testade aldrig av förklarliga skäl… nu fick vi ju inte välja, så det finns säkerligen bättre! Men kolla det!
Jag fick en i na Skånehuset, upptäckte oxå att det tar evigheter,känns som man kan strunta i den funktionen.
 
Ätit för mycket. Funderar på om jag orkar stanna uppe och kolla på Seattle Kraken i natt (02:00) när de annonserar expansion draft. Vore kul, missade när Vegas gjorde det 2017
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 678
  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
77 308
Senast: Rosett
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
33 976
Senast: Hajfisk
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
856
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp