Vad gör vi? Del XCV

Det ar 3 timmar kvar till julafton har ... men God Jul alla! :)

Just nu kokar risgrynsgroten som ska bli ris a la Malta sa nu ar det bara "sma fix" kvar till i morgon. Som att grilljera skinkan, skara upp gravlaxen, se till att groten blir ris a la malta i stallet for grot, glaze rebensspjallen och flera saker jag glomt nu. (Kanske jag minns battre med lite mer glogg?) ... Soner och Make far handla vad jag glomde hemma (panko) och bara fran RV till huset, samt i storsta allmanhet vara behjalpliga. Som att fylla pa mitt glogg eller vin glas tillexempel.:p

Sjalv tanker jag halla upp ett stort glas glogg (pa morgonen, det kan man namligen dricka nar som helst) och skapa de mest fantastiska jul ratter :angel::rofl: Men bast av allt ... Det blir vad det blir, nu ska vi ha trevligt, umgas och bara ma bra tillsammans.:heart
 
Frukostutsikt.. nåja.
20181224_085821.jpg
 
Jag försöker vaaaakna. Uppesittarkväll och rödtjut är ingen bra kombination för någon som är 93 år mentalt. (Jag vann btw två jävla nyårslotter så nu måste jag sitta där och dutta på nyårsafton också?!)

Julen är alltid ”Ah men vi ska inte ge varandra några julklappar och vi ska bara äta litegrann och UMGÅS! Helt opretentiöst och ingen stress”

Så sitter man här på morgonen och trasslar in sig i tejp och snören när man försöker panikinslå presenterna man har köpt ändå (alla fixar alltid någon form av julklapp) och med puls och blodtryck som når högre nivåer än under hela året som varit, och tänker att man borde duscha, så att man kommer iväg innan hela dagen är över. Fast först måste man tvätta tröjan som man har tänkt ha på sig och som har legat i tvättkorgen i två veckor. Ingen stress alls!

Mvh, alltid ute i sista minuten.

Trevlig helg!
 
Hahaha fick en notis på fb.

Nån bright typ hade snott 200 lotter i en butik. Vann som mest 100 spänn :rofl::rofl::rofl:
Men även om det hade varit nån vinst borde det väl vara uppenbart sen att just den lotten var stulen?

Äter piggelin och dricker nån konstig te. Ska äta nått mer ordentligt men kylen är full med mat just nu så lite svårt att hitta -kanske dagen i-landsproblem :p


!!!!GOD JUL!!!
 
Men även om det hade varit nån vinst borde det väl vara uppenbart sen att just den lotten var stulen?

Äter piggelin och dricker nån konstig te. Ska äta nått mer ordentligt men kylen är full med mat just nu så lite svårt att hitta -kanske dagen i-landsproblem :p


!!!!GOD JUL!!!
Samma bekymmer med maten.
Ingen julmat dock men det kan ha hänt att jag gick lite bananas med extra inköp med min sista lön....:angel:

Det mesta ska in i frysen ny när den är avfristad och sorterad.
 

Liknande trådar

Svar
790
· Visningar
41 644
Senast: Rosett
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 956
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 997
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp