Vad gör vi? Del XCV

vi har en jobb app där man kan se schema med mera och även sätta upp att man kan jobba vissa dagar.
Klockan 00.40 i natt får jag ett meddelande att jag har blivit uppsatt att jobba idag O_o börjar kl 16.00 så det var ju inte så tidigt
Alltså mitt jobb har inte öppet nattetid så jag undrar verkligen om chefen satt och fixade med schemat så dags en lördagsnatt eller om det blivit en fördröjning någonstans ;)
För jag kunde ju inte somna om såklart :cautious:
 
Trött och sliten. Hundhelvetet missade leksaken och satte sig i min hand istället, långt händelseförlopp kort = smärta, vrede, hjälplöshet
 
Trött och sliten. Hundhelvetet missade leksaken och satte sig i min hand istället, långt händelseförlopp kort = smärta, vrede, hjälplöshet

Aj! Hoppas det gick bra ändå.


Mamma steker köttbullar, maken tittar på Springsteen, jag och pappa spelar Quizkampen.
Försöker lära mig lite nya grejer i Silhouette Studio, går sådär. Har en idé om att göra en stjärna med refrängen till Bowies Starman i, men jag får inte till det. Behöver nog skaffa Photoshop eller nåt annat sånt program om jag ska lyckas. Finns det nåt gratis program där man kan göra sånt tro? Dags att googla!
 
@tuaphua

E216FE84-2908-490E-A1AB-96F334A01FEE.jpeg
 
Idag var vi två som var glada att den andre var sjuk. Ingen behövde känna dåligt samvete mot gäster eller den andre för att vi fick ställa in besök.
Vi har hasat oss iväg och handlat lite julklappar etc. En man med mancold och en rödhårig kvinna med förkylning, pms och för lite sömn i kroppen.

När jag gör mat och sambon plockar ur diskmaskinen säger han: "Det är ändå bra det här när vi flyttade ihop. Det här med dubbla husgeråd och grejer. Vi har så många osthyvlar."

Jag: "Eh, va?"

"Ja, men det är ju så bra! Det är ju det värsta som finns när alla är smutsiga och man måste diska dem där på morgonen för att man har för få."

1. Han äter typ aldrig bröd och ost.
2. Hur mycket kostar en osthyvel liksom? Är de svåra att komma över?
3 Hur lång tid tar det att diska en osthyvel?
4. Anledningen och nyckeln till fungerande relationer har nu bestämts vara nog med osthyvlar.
Vi hade fyra osthyvlar hemma och tre i stugan, mina föräldrars relation tog slut ändå och de separerade. Det borde inte varit möjligt, eller? :confused:
 
Suttit i två timmar och försök fixa till text i form i Inkscape. När jag äntligen lyckades gick det inte öppna i Silhouette :banghead:
Jag lärde mig konvertera text till former i varje fall. När det väl fungerade. Incscape verkar vara ett roligt program, ska nog försöka lära mig mer där. Och förhoppningsvis kunna överföra bilderna till Silhouette.

Nu tar jag dock en paus och går ut och går en liten runda i kylan och regnet..
 

Liknande trådar

Svar
791
· Visningar
41 694
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 959
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 009
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp