Vad gör vi? Del XCV

Jävlar vilken dag!
Dök upp på jobbet på bästa humör runt 13 och bara "HEEEEEJ PÅ ER UNGDOMAR!!!". Fann ena undomen i fosterställning bakom kassan och den andra såg en aning blek ut. Hade tydligen varit en festlig afton igår för dessa unga förmågar. Den ena bara "jag drack sånna där... vahettere fireballs". Jag bara okej det förklarar saken :rofl:

På vägen hem hämtade jag ett paket. Hade med en egen påse som var aningen för liten men började trä på påsen på lådan... då kom den. Den sk "roliga grabb-kommentaren". Killen bara "ojoj det där har du gjort förr ser jag... höhöhöhööh". Jag övervägde att slå till idioten på käften men istället log jag stort och bara "tack! Det var ett tag sen sist, nu efter att jag fått HIV kör jag oskyddat, för att hålla nere beståndet lite.". Avslutade med en flörtig BLINK med ena ögat innan jag tågade ut.

Joråsåattte eeeeehhmmm :rofl:
Underbart :rofl::bow:
 
Skriver på min kandidatuppsats och ett personligt brev, läser möteshandlingar och på en annan tab har jag jobb-mailen, och så Bukefalos så klart. Är alldeles för trött för att pyssla med något av det, så jag kör allt samtidigt..!
 
Har haft den tråkigaste dagen på länge. Gick upp runt 17.00 (vaknade 11, somnade om lite senare och vaknade 14). Åt frukost/lunch/middag/något och var uppe till runt 18.30. Gick och la mig i sängen igen, var tydligen väldigt trött så jag somnade. Vaknade runt 20.30 och sen dess har jag gjort ingenting. Jag borde äta något mer idag, funderar på om jag orkar...

Jag är tusan inte annat än sjuk, hela förra veckan var jag sjuk och veckan innan det gick jag hem efter halva fredagen. Var "frisk" (läs: hade inte tid att vara sjuk, men ingen feber!) till i fredags, så då var det en "vanlig" dag. Var hyfsat frisk igår och sjuk igen idag :mad:
 
Hipstervarning. Har precis marinerat en lammfile med apelsinskal, apelsinsaft, kardemumma, koriander, cayennepeppar, spiskummin, finhackad chili, vitlök och lök och muskovadosocker. Nu ska den götta sig i kylen till imorgon afton.
Har även druckit vin, snackat med grannen och glott lite på tv. "En engelsk skandal" var klart sevärd!
 
Hipstervarning. Har precis marinerat en lammfile med apelsinskal, apelsinsaft, kardemumma, koriander, cayennepeppar, spiskummin, finhackad chili, vitlök och lök och muskovadosocker. Nu ska den götta sig i kylen till imorgon afton.
Har även druckit vin, snackat med grannen och glott lite på tv. "En engelsk skandal" var klart sevärd!
Det lät sanslöst gott!

Skrattar åt katten som fått tag i ett oanvänt nosludd jag hade liggandes, det åker på stryk i trappen nu :D :rofl:

Måste hitta någon mirakelkur åt mina sanslöst torra läppar, någon som har något tips?
 
Väldigt många sjuka just nu @godisklubba. Både vanliga förkyldningar, influensor och allt möjligt skit :yuck:. Vet en som tog vaccinationssprutan och har nu varit sängliggandes i över en vecka :crazy: så ingen går säkert :cautious:

Även om det inte är superbra så är det ändå betydligt bättre. Har ju kunnat göra en del jobb inne istället (som ändå skulle göras men nu blev mer koncentrerat på några färre tillfällen). Givetvis ute en del också men inte mer än jag måste. Viktigaste är hästarna såklart.
Dricker te. Hade tänkt ta ett bad med eukalyptus (bra mot hälsan!) men klockan är så mycket så det får bli nån annan dag
 
Det lät sanslöst gott!

Skrattar åt katten som fått tag i ett oanvänt nosludd jag hade liggandes, det åker på stryk i trappen nu :D:rofl:

Måste hitta någon mirakelkur åt mina sanslöst torra läppar, någon som har något tips?

Det luktade väldigt gott! Doserade kryddorna i matskedar så hoppas att det blir en smakbomb imorgon när jag ska steka på och sen långkoka det hela!

Rekommenderar alltid aloevera! Jag använder alltid ett aloevera-stick på läpparna innan jag sminkar mig på morgonen, och sätter på även på kvällen efter att jag sminkat av mig och går och lägger mig!
 
Snart dags att sova, imorgon är det läkarbesök och ringa samtal som står på schemat. Mindre kul men det kommer kännas bättre när det är gjort iallafall! Sedan ska jag njuta av mina underverk till hundar (och sambon haha!) heeela kvällen :love:
 
Sitter och lyssnar på musik, tittar på sovande hundar och funderar på allt möjligt för mycket för att bli trött. Hoppas verkligen att jag hinner få tillräckligt med sömn för att vara pigg imorgon trots det :p
 
Jag har huvudvärk av alla tankar som snurrar runt i huvudet. Jag vill faktiskt sova lite också, inte bara tänka och tänka och tänka lite till :down:

Det har snöat här med, så det väntas rubriker i tidningarna om inställda bussar och spårvagnar. Känner mig inte så jättepeppad på att starta dagen om 1,5h :meh:
 
Det luktade väldigt gott! Doserade kryddorna i matskedar så hoppas att det blir en smakbomb imorgon när jag ska steka på och sen långkoka det hela!

Rekommenderar alltid aloevera! Jag använder alltid ett aloevera-stick på läpparna innan jag sminkar mig på morgonen, och sätter på även på kvällen efter att jag sminkat av mig och går och lägger mig!

Kan tänka mig det, blir säkert jättegott.

Ok, ja aloevera ska ju vara bra till mycket så kanske skulle ta och testa det :)
 

Liknande trådar

Svar
1 170
· Visningar
63 718
Senast: sthu
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 704
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 024
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp