Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del XCV

Det gick inget bra hos läkaren. Eller läkaren var BRA men blodprovet spädde på min läkarskräck. Först stack en tjej mig två gånger utan att lyckas och då hämtade hon en kollega som fick sticka mig i handen. Inte skönt.
 
Te, godis och Svenska hjältargalan :up:
Lagom ansträngande kväll, har trots allt varit duktig och tvättat och vikt massor av tvätt idag. Då kan man väl vara värd lite godis ;)
 
Jag ha hasat runt med en uppsyn, enligt sambon, väldig lik en sur Lilla My idag. Förkyld, pms etc.. Har iaf varit mysigt att jobba framför brasan! Och härligt att vi fått snö! Åh, vill bli frisk nuuuu och ut!

Nyss råkade vi höra Mandelmanns på tv innan vi hann byta. Kom någon kommentar om han han hade varit rolig att höra prata i en harcore-porrfilm. Åh, gud vilka rubbade tankar jag fick..:nailbiting:.
 
Är sjuk. Allt är blä. Vill ha januari nu typ. Längtar tills mydog och bättre ekonomi (hur de två ska fungera tillsammans vet jag inte :p).
 
Stackars alla er som är sjuka! Jag har inte varit sjuk eller ens förkyld på flera år!
Well nu när jag skrivit detta lär jag väl insjunkna illa kvickt så säkrar upp med att säga TA I TRÄ!!!! (och slå mig själv i huvudet tre gånger vilket jag inbillar mig hjälper :p )

Funderar på att gå och lägga mig. Mina gäster gick precis hem och jag har diskat undan lite. Igår vaknade jag 10.30 typ. Hade försökt tänkt plåga mig upp vid 09 imorgon för att sticka ut och göra lite ärenden.
 
Kan inte somna. Sambo och hund snarkar ikapp.

Hjälper inte att humorn min är på all time low....
FB_IMG_1545087122076.jpg


:rofl: :rofl:
 
Stackars alla er som är sjuka! Jag har inte varit sjuk eller ens förkyld på flera år!
Well nu när jag skrivit detta lär jag väl insjunkna illa kvickt så säkrar upp med att säga TA I TRÄ!!!! (och slå mig själv i huvudet tre gånger vilket jag inbillar mig hjälper :p )

Funderar på att gå och lägga mig. Mina gäster gick precis hem och jag har diskat undan lite. Igår vaknade jag 10.30 typ. Hade försökt tänkt plåga mig upp vid 09 imorgon för att sticka ut och göra lite ärenden.

Ja men du är ju noga med att sprita bort bakterier. :laugh:

Fick hemska och hemskt roliga flashbacks av Fireballkvällar som totalspårat btw när jag läste om dina kollegor. Det är ju vad tequilan var då man var 18 isch idag.. Kaos!
 
Jag har sånt jävla guldfiskminne att jag älskar FB-funktionen med minnen. Det är så mycket jag helt glömt av som är kul. Idag fick jag minne för 3 år sen där jag står nerlerad efter att ha gjort en flygtur och landat på en lerig ridbana när sadelgjorden sprack då hästen skvätte till. Första avramlingen på tio år var verkligen odramatisk i form av noll skador och mjukt underlag. Men rätt överraskad blev jag!:laugh:
Man hade klarat sig utan avramlingar under några år på diverse problemhästar/inridningar etc. Och så åker man av på sin egen när han blivit riktigt trevlig.
En kommentar om att sambon tyckte jag såg helt hög ut efter och vi förstod varför jag en gång väl började med problemlösning. Adrenalin-junkie..:laugh:
 
Ja men du är ju noga med att sprita bort bakterier. :laugh:

Fick hemska och hemskt roliga flashbacks av Fireballkvällar som totalspårat btw när jag läste om dina kollegor. Det är ju vad tequilan var då man var 18 isch idag.. Kaos!

Sant :laugh:

Senaste gången jag drack fireballs sprang jag in i Carola och stämde upp i några klassiska schlagerdängor. Senaste gången jag drack hotshots drabbades jag av diskbråck.
Håller mig numera borta från shots ;)
 
Sant :laugh:

Senaste gången jag drack fireballs sprang jag in i Carola och stämde upp i några klassiska schlagerdängor. Senaste gången jag drack hotshots drabbades jag av diskbråck.
Håller mig numera borta från shots ;)

Sist vi körde Fireballs minns ingen hur vi kom hem typ. Alla kom vi dock hem till respektive boning iaf. Vi var på hårdrocksklubb med. Det minns vi och hade skitkul. Blev lite väl mkt rock n' roll bara. :laugh:

Har också hamnat på lokala förortsutestället efter shots. Det är en finlandsfärja på land. Sen gick vi alla hem och badade bubbelbadkar hos en kompis. Alla i ett sånt vanligt, enmans eller max för två då alltså. Vi var några som badade i kläder och då fick låna andra sen till efterfesten. Herrkläder i modell galet för stora.. :laugh:

Ingen tequila, inga shots ever för mig igen. Men ev någon fireball kanske..
 
Eh, jaha, vilken bra dag det blir på jobbet :cautious: En är sjuk, en är jag-vet-inte-var (antagligen också sjuk), chefen jobbar hemifrån så det var bara jag, en ny som började igår och en annan kollega kvar. Nu blev den andra kollegan tvungen att åka iväg för att köra sin pappa till sjukhuset. Han skickade ett sms om att nu är jag chefen (med en skratt emoji :cautious::p).
Eh.
Alltså, den här nya kollegan är så tyst av sig (pratar lågt) och jag är gravt hörselskadad. Det här blir bra.

(Om huset står kvar när resten kommer tillbaka så väljer jag att se det som ett positivt resultat :up::rofl:)
 
Eh, jaha, vilken bra dag det blir på jobbet :cautious: En är sjuk, en är jag-vet-inte-var (antagligen också sjuk), chefen jobbar hemifrån så det var bara jag, en ny som började igår och en annan kollega kvar. Nu blev den andra kollegan tvungen att åka iväg för att köra sin pappa till sjukhuset. Han skickade ett sms om att nu är jag chefen (med en skratt emoji :cautious::p).
Eh.
Alltså, den här nya kollegan är så tyst av sig (pratar lågt) och jag är gravt hörselskadad. Det här blir bra.

(Om huset står kvar när resten kommer tillbaka så väljer jag att se det som ett positivt resultat :up::rofl:)

Förlåt men :rofl: :rofl: :rofl:

Det går säkert bra :)
 

Liknande trådar

Svar
1 611
· Visningar
86 962
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
2 445
Senast: sthu
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 337
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 931
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp