Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bilen började bete sig konstigt igår. När jag växlade så hackade motorn innan nästa växel. Motorn liksom dog. Dottern och jag åkte in akut till vår närmaste verkstad och pratade med mekaniker. Han tog med sin någon sorts mätare som han mätte motorn med.
Men allt var ok så då ville han provköra. Mellan 2:an och 3:an hade der varit riktigt illa. In med bilen i verkstaden och då såg han felet. En kabel var tuggad på. Vi har problem med att mårdar äter upp kablar.

Killen bytte ut den tuggade kabeln och provkörde igen. Men bilen gick fortfarande dåligt så han så han sa att hela Kabel paketet måste bytas

Men delarna skulle komma redan i morgon bitti. Bilen fick stå kvar över natten eftersom jag bor alldeles intill.

Det är flera år sen jag hade bilen på den verkstan men de kom ihåg mig. Och de frågade om vad som hade hänt med min gamla bil.
 
*Pust* nu måste jag ta paus...
Håller på att plocka bland böckerna O_o Jag måste verkligen rensa ut en hel del, för usch hur det ser ut i bokhyllorna :nailbiting: Men det är ett ångestfyllt uppdrag :crazy::( Jag vill ha alla kvar, men det går faktiskt inte längre (om vi inte flyttar och köper ett större hus).
Eller som kära far uttryckte sig - du behöver fler väggar i ditt hem :cautious:
:D
 
Älskade Vovvi gillar snön. Släpper ut för snabbkiss. Hon får feeling och kör pappirally runt tomten med rumpan indragen och ögonen så uppspärrade att man ser ögonvitan. Efter några varv inleds snöbaden med rullningar alt framvagn och huvud i backen med bakdelen skjuter på i övertempo.
En snabb kiss för att sen bränna in i huset och fortsätta med att gräva mattor, snurra och skrika.
Älskar den här dåren!😂❤️
 
Gå och träna efter jobbet imorgon eller inte? Sjukt opepp, som vanligt :meh:, men maken vill att jag ska med. Och har jag ändå betalt för det där gymmet kan jag lika gärna använda det.
 
Ajdå! Verkar bli en redig storm i norr, når den även er?

Det är riktigt illa redan nu (det är kl 2-varning för hela Jämtland). Det här kommer nog bli den värsta jag varit med om här uppe. Jag ska verkligen inte säga att jag är rädd men nog känner jag ett obehag av den vind som är nu... och det värsta är inte här ännu om prognosen stämmer. Jag är 15km från fjällranden så vi får nog en rejäl kyss.

Medelvinden på Åreskutan är 38m/s med 50m/s i byarna.
 
Det är riktigt illa redan nu (det är kl 2-varning för hela Jämtland). Det här kommer nog bli den värsta jag varit med om här uppe. Jag ska verkligen inte säga att jag är rädd men nog känner jag ett obehag av den vind som är nu... och det värsta är inte här ännu om prognosen stämmer. Jag är 15km från fjällranden så vi får nog en rejäl kyss.

Medelvinden på Åreskutan är 38m/s med 50m/s i byarna.

Oj! 50m/s är inte lite... håll i dig!
 
Har en mycket trött bostontjej bredvid mig. Totaldäckat.
20190110_195920.jpg


Och jag ska ta mig ur jobbkläderna och hoppa in i duschen. Megatrött jag med
 
*Pust* nu måste jag ta paus...
Håller på att plocka bland böckerna O_o Jag måste verkligen rensa ut en hel del, för usch hur det ser ut i bokhyllorna :nailbiting: Men det är ett ångestfyllt uppdrag :crazy::( Jag vill ha alla kvar, men det går faktiskt inte längre (om vi inte flyttar och köper ett större hus).
Eller som kära far uttryckte sig - du behöver fler väggar i ditt hem :cautious:
:D
Just böcker tycker jag är helt omöjligt att rensa bland. Blir mest att jag bara flyttar runt dem :crazy:
 
Det är riktigt illa redan nu (det är kl 2-varning för hela Jämtland). Det här kommer nog bli den värsta jag varit med om här uppe. Jag ska verkligen inte säga att jag är rädd men nog känner jag ett obehag av den vind som är nu... och det värsta är inte här ännu om prognosen stämmer. Jag är 15km från fjällranden så vi får nog en rejäl kyss.

Medelvinden på Åreskutan är 38m/s med 50m/s i byarna.
Håll i hatten 👩‍🌾!!
 
Funderar på om det tänker bli snö i natt, tyckte det såg så ut på himlen. Är bara 0.6 gr här nu så omöjligt är det ju inte
 
Har lagt mig och försöker komma till ro. Det är så ångestfyllt med trasig bil. Då inser jag att jag har glömt att dra ut soptunnan till vägen. Först ställde jag väckarklockan tidigt men sen insåg jag att jag kommer inte kunna somna. På med kläder och ut för att få ut soptunnan till vägen.
 
Det är riktigt illa redan nu (det är kl 2-varning för hela Jämtland). Det här kommer nog bli den värsta jag varit med om här uppe. Jag ska verkligen inte säga att jag är rädd men nog känner jag ett obehag av den vind som är nu... och det värsta är inte här ännu om prognosen stämmer. Jag är 15km från fjällranden så vi får nog en rejäl kyss.

Medelvinden på Åreskutan är 38m/s med 50m/s i byarna.
Jisses! Glad att jag inte skulle längre än till Ånge idag :crazy:
 
Vaken alldeles för tidigt. Skumt att vakna efter två timmars sömn och inte kunna somna om. Undrar vad det beror på. Nu bara en och en halvtimme kvar tills jag egentligen ska upp så onödigt att ens försöka somna igen. Bara det att nu när jag bestämt mig för att vara vaken så blev jag plötsligt väldigt mycket tröttare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
851
· Visningar
45 951
Senast: Enya
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 550
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 222
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp