Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på bussen igen då. Snart fredag!
Imorgon ska jag på intervju för ett jobb jag tror jag vill ha. Hellre än det jag har idag i varje fall. Håller på att bli knäpp så lite vi har att göra!

Och nu är det vägarbete med lots igen. Inte bra, jag blir sen!
 
Jag har lyckats dra klockans slagverk IGEN..... :meh: Jag som var SÅ nöjd att den äntligen blev TYST. Uppenbarligen är min klocka motsatt de flesta andra klockor, och har sitt gångverk till vänster. Nu får vi stå ut med det förbenade "plingandet" IGEN..... :wtf:
 
Sitter på bussen igen då. Snart fredag!
Imorgon ska jag på intervju för ett jobb jag tror jag vill ha. Hellre än det jag har idag i varje fall. Håller på att bli knäpp så lite vi har att göra!

Och nu är det vägarbete med lots igen. Inte bra, jag blir sen!
Lycka till!

Jag har också en intervju inbokad :nailbiting: måste bara fixa ledigt, så frågan är vad jag ska säga till chefen
 
Ibland har frisören vax i mitt hår och jag vill bara tvätta bort det då håret känns smutsigt med det och jag tycker inte heller att det tillför något. När jag sätter mig i bilen efter frisörbesöket så har jag nog aldrig känt mig nöjd. Och då har frisören ändå fönat och grejat några minuter innan.

Jag brukar tala om att jag är totalt ointresserad av att fixa med håret, möjligen tar hårtorken om det är kallt ute. Det måste alltså klara sig med en snabb borstning och ändå se ok ut.
Sen gillar jag att fläta och greja, men jag vill ha en frisyr som kräver så lite som möjligt. Och inga produkter, jag använder aldrig spray, vax eller liknande eftersom jag glömmer sånt.
 
Lycka till!

Jag har också en intervju inbokad :nailbiting: måste bara fixa ledigt, så frågan är vad jag ska säga till chefen
Du kan ju också köra på den lite vagare "en läkartid". Förhoppningsvis uppfattar din chef att det är känsligt och frågar inte mer specifikt. Alternativt så säger du helt enkelt att du skulle behöva vara ledig av "personliga skäl", det antyder också att man inte gärna vill specificera.
 
Jag brukar tala om att jag är totalt ointresserad av att fixa med håret, möjligen tar hårtorken om det är kallt ute. Det måste alltså klara sig med en snabb borstning och ändå se ok ut.
Sen gillar jag att fläta och greja, men jag vill ha en frisyr som kräver så lite som möjligt. Och inga produkter, jag använder aldrig spray, vax eller liknande eftersom jag glömmer sånt.
Det sa jag redan första gången så det har varit utgångspunkten. Och så lättskött som håret blivit sedan jag klippte kort har det aldrig varit. Jag verkligen älskar att slippa greja en massa med håret varje dag, så som jag var tvungen till när det var långt. Nu stajlar jag det bara efter dusch och använder bara borste ibland. När jag ridit drar jag fingrarna genom håret och rättar till det så slipper jag se ut som ett totalt miffo när jag åker till Ica på hemvägen från stallet. När jag hade långt hår så såg det obönhörligen hemskt ut när jag haft hjälm. Tvätt och ny stajling var det enda som kunde fixa det då.

Men som sagt, jag trivs inte i mitt hår rent utseendemässigt och det är som värst när jag är nyklippt.
 
Blir onekligen märklig stämning på jobbet när det antagligen kommer varslas x antal tusen om ett par veckor. nåväl, bara att hugga i.
 
Ibland har frisören vax i mitt hår och jag vill bara tvätta bort det då håret känns smutsigt med det och jag tycker inte heller att det tillför något. När jag sätter mig i bilen efter frisörbesöket så har jag nog aldrig känt mig nöjd. Och då har frisören ändå fönat och grejat några minuter innan.
Men du kan ju bara säga till att du inte vill ha vax?
 
Jaha vad göra nu då? Vänta på kollegan så vi kan ta lunch, sen ska jag städa toaletter. Vad mer? Kanske skrubba duschar om jag kommer in där. Vore ju bra, så slipper jag imorgon bitti. Jaja vi får se om det är ledigt. Det är inte populärt att göra det när de har lektion.

Sen ska jag ut och pussa på ponny. Det var flera dagar sen ju! Känner att jag börjar tappa intresset mer och mer.. Tråkigt, jag som alltid definierat mig som hästtjej.
 
Vaknade med halsont idag, var ju förbaskat onödigt tycker jag.
Blir till att pyssla lite hemma idag, har apelsiner jag måste ta reda på så funderar på att baka något med dem.
Just nu har jag dock fastnat vid datorn och drömmer om att åka på World Clydesdale show 2022 :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
736
· Visningar
38 547
Senast: Dimmoln
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 535
Senast: Voeux
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 869
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp