Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avslutar helgen bra :up:
Under natten så testar jag bikarbonat+ättika i toastolen för att förhoppningsvis bli av med beläggningar. Hoppas det funkar!
 

Bifogade filer

  • 1A0991BF-2321-4E00-B6E5-53482D950CDF.jpeg
    1A0991BF-2321-4E00-B6E5-53482D950CDF.jpeg
    26,4 KB · Visningar: 39
Efter stall och en skön kvällspromenad med hästarna så fick det allt bli en räksmörgås och nyponte ur min fina mugg medan älsklingen hade bestämt sig för kräftor och öl till kvällis 😄. Var himla gott 😋 och nu så skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng och mysigt med båda katterna hos oss I sängen 🥰.
 
När man har ett riktigt annus horribilis (dödsfall + cancersjuk synskadad pappa som blir felbehandlad och nu måste operera bort ena ögat och få strålbehandling mm mm + en mamma som mår mycket, mycket dåligt pga av ovanstående + en efterlängtad tjänst på jobbet som jag sökt och fått och som jag arbetat stenhårt för (typ 60 h/vecka) i 5 år som nu dras in före tillsättning pga jobbets dåliga ekonomi + uteblivet forskningsanslag + hund som inte trivs på dagis + allt annat elände som pågår i världen) så får man göra det bästa av situationen. Som att baka surdegsbröd. Borde dock ha dragit ner värmen i ugnen lite tidigare.

984C7310-DAF5-4FB9-9834-F3BC80297090.jpeg
 
Avslutar helgen bra :up:
Under natten så testar jag bikarbonat+ättika i toastolen för att förhoppningsvis bli av med beläggningar. Hoppas det funkar!
Jag tömmer toan på vatten
Häller i bikarbonat, ättika, låter det ligga en stund. Sedan på med kokande vatten. Tack o lov så har vattnet nu blivit bättre så nu är det sällan jag behöver ta bort belägringar.
 
När man har ett riktigt annus horribilis (dödsfall + cancersjuk synskadad pappa som blir felbehandlad och nu måste operera bort ena ögat och få strålbehandling mm mm + en mamma som mår mycket, mycket dåligt pga av ovanstående + en efterlängtad tjänst på jobbet som jag sökt och fått och som jag arbetat stenhårt för (typ 60 h/vecka) i 5 år som nu dras in före tillsättning pga jobbets dåliga ekonomi + uteblivet forskningsanslag + hund som inte trivs på dagis + allt annat elände som pågår i världen) så får man göra det bästa av situationen. Som att baka surdegsbröd. Borde dock ha dragit ner värmen i ugnen lite tidigare.

Visa bifogad fil 105426

Bakning är bra för själen :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 033
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
276
· Visningar
18 245
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 543
Senast: Marita73
·
Svar
984
· Visningar
54 581
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp