Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I helgen höll jag hjärnan ockuperad med städning. Var ju i gång typ 10 timmar om dagen eller något och städade. När jag inte städade tränade jag. Känner mig dödstrött i kroppen.

Nu går det inte lika bra att hålla hjärnan ockuperad eftersom det inte händer något. Så nu sitter jag och letar efter julkalendrar till mig. Jag tror jag är värd en till (jag får alltid tv och radio julkalendern av mamma och har fått sedan jag var jätteliten) :)

Tillägg: Men vad fan. Nu sitter jag och får hålla tillbaka ett storböl bara för att jag tänker på hur fint det är att jag alltid fått kalender av mamma :banghead::banghead::banghead:
 
Har klippt 3 månaders gräsväxt hjälpligt
Och kolla detta.............mitten av nov
Som alla vet är jag teknisk idiot så bilderna kommer i 3 delar, obs att den bor ute
20221114_142737.jpg
 
Mår bättre. Var hos läkare på VC i fredagskväll. Han var väl lite förvånad att jag sökte för problem med magen och kom in med svimningar. Det blev lite fel. Men bs, bt, ekg etc är alla bra så nu ska det tas en massa blodprover av olika slag. Han föreslog en gastroskopi vilket jag nog vill vänta lite med och ta fler prover.

Var faktiskt hemma idag, vilket läkaren ansåg att jag skulle vara om jag inte mådde bättre. Har tillbringat helgen i horisontellt läge och då fungerar det bara bra. Även när jag sitter vid datorn. Det är när jag går och står som det inte fungerar lika bra. Frustrerande när något är fel men ingenting är fel.
 
Ja det är ju det. Jag skulle behöva ha lite mer medkänsla för mig själv i denna situationer. Tack för påminnelsen! Har jobbat mycket med det när jag gått i terapi men det var ett tag sedan nu så lätt att glömma bort.
När jag gjorde en lite ogenomtänkt grej dömde jag mig själv hårt. En kollega sa då ”hade du varit så hård mot mig om jag hade gjort det du gjorde?” Och det var så himla viktigt för mig. Fått mig att tänka mjukare mot mig själv.
Och en chef sa en gång ”så länge man jobbar så kommer vi någon gång göra misstag och åka på ”smällar, det är bara så”.
Jag försöker tänka på dom två kommentarerna.
Hjälper mig såklart inte alltid men jag jobbar på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 882
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 078
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 912
Senast: Marita73
·
Svar
763
· Visningar
39 880
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp