Bukefalos 28 år!

Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paj :D !!
20190824_194429.jpg
 
Du
Tittar på kaminer men det är knepigt att komma fram till något.
Den förra går inte att rädda och ur värmesynpunt är den inte heller bra. Men vad kan passa in där?
Kan en modern kamin funka eller förstör det hela utseendet?
Tittat även på nytillverkade i äldre stil och de är SVINDYRA.
Kanske en kakelugn?

Nej detta är svårt. Skulle även vilja kunna se elden.

Tittat även på färger. Skulle köpt igår från ett byggnadsvårdsbutik men fastnade i köer och hann således inte så långt (var påväg till släktmiddag).
Hittade nu ett annat företag som säljer i liknande kulörer (tanken är färger som var vanliga under 1800-talet till en bit in på 1900-talet) och de går ju inte att få tag på i de stora byggvaruhusen.
kan få köpa en kakelugn av mig för 1000 kr annars. ;)
 
Bra dag, snabbaste och smärtfriaste bilförsäljningen någonsin på Blocket. Uppdaterade annonsen från i måndags som halkat ner till sidan 102 eller någonting sånt, ett par ignorerade skambud på mail, ett par ignorerade sms, en visning, några samtal och idag efter uppdateringen ringer en kille och vill ha bilen osedd, swishar över överenskommet pris och hämtar i morgon. :up:

Åkte hem till en kollega som bor nästgårds, fick visning av trädgården, snackat hästar, odling, hus mm och jag åker hem med tre liter nyplockade kantareller, en tuva timjan och ett par tuvor mynta som ska planteras. Tackade nej till squash och bar sen in ett par gula och gröna baddare från egen odling, blir perfekt till middag i morgon. :d

Nu mätt och belåten efter mat och lite vin. :)
 
Har varit ute och gått med spanjoren, med hans hundar, i mörkret. Både jag och sambon var (ganska mycket) på pickalurven. Vi har bland fått veta hur man blir gravid på mest effektiva sätt :D sextips från en bög - det ni!

Han ääär så rolig och trevlig! Han berättade att han inte fått något alls gjort i sommar för ”jag har bara ögon för min vackra Lina!” (Det är jag)
Bland det sista han sa innan vi skiljde åt var att när någon gav honom en dask på stjärten brukade han säga: ”Knacka inte på om du inte ska komma in.” :rofl:

Nu ska jag sova!
 
Senast ändrad:
Sitter på altanen och dricker vin och lyssnar på musiken (och ljudet av lustgas) från grannens tonårsdotters födelsedagsfest. Förväntar mig en minst sagt ljudlig kväll och natt. Förra födelsedagsfesten fick en annan granne ingripa och slänga ut hälften av festsällskapet.

Kul ändå att ungdomen har vett att roa sig tänker jag!
Ungdomliga grannen messade nyss och bara ”kan jag låna din Gucci-outfit, ska på REJV”
Skulle EJ tro det va! 🙄

Jag är ute och njut-vinar med likasinnade.
 
Det kan hända att temperaturen i bilen blir för hög under natten. Jag kom ju nämligen på den lysande idén att sätta igång kupévärmaren.
 
Söndag morgon här!! Sista dagen innan 2 dagar ledigt!
Sambon är ledig i morgon med samt onsdag eftermiddag. Han jobbar sin sista dag på fredag! Snacka om att dom mjölkar det sista ur honom! Normalt har han torsdagar ledigt men nu har dom sagt att istället har han "lördag ledigt" (hans sista jobbdag fredag, fråga mig inte hur det fungerar men sambon och jag räknar ner)!
 
Här är en till som har en granne som tydligen har fest. Jag tror att den som har fest bor i huset på andra sidan gatan, men det hörs VÄLDIGT tydligt hit, jag kan höra vilken låt de spelar...

Men jag unnar personen som har fest att ha fest, även om jag inte kan låta bli att fundera på hur hög volymen måste vara i lägenheten där festen är :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 473
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 215
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 592
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp