Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur bra fru är jag?
Maken älskar star wars. Han fyller år i november. Fru Sthu pysslar!
IMG_20190824_182252.jpg
 
På väg hem från Göteborg igen. Mycket trevlig dag och mycket pengar spenderade. Eller ja, häften mot i våras :angel:
Nu ska jag hem och tvätta alla tyger och börja leta lämpliga mönster.

Kul att höra att det var bra! Jag ska dit imorgon 😄 mer för garner och sånt än tyger men i alla fall!
 
Helt slut i fötterna och ryggen men dagen har flutit på riktigt bra! Riktigt roligt att delar av kultur och fritidsnämnden kom förbi och kikade på tävlingarna och ställde frågor. Vi bestämde att vi ska försöka få ner hela nämnden och prova på framöver! :D
Sen har jag fräst i från, jag har alltid funderat varför föreningen som håller till i den stora staden har betydligt mycket mindre medlemmar och folk som ställer upp. Nu vet jag varför, sjukt otrevlig människa som började köra med mina ideella medhjälpare, dum och dryg och bara gnällde. Så jag plockade bort mina som hjälpte till och satte dem på andra arbetsuppgifter och talade om att de var helt suveräna och att de inte skulle lyssna på hen. Sen lät jag en av mina ideella med riktigt mycket skinn på näsan och dessutom förbered hjälpa till när det behövdes längre fram. Men i morgon kommer inte hen! :up: Men det ska upp på utvärderingsmötet efteråt!
 
Garlic, coriander, cumin, oregano, salt, peppar, lime juice, apelsin juice, oliv olja, och vinager (tror inte jag glomt nagot).

Skar skaror i kottet och gnid in kottet med halften av kryddorna och garlic. Hall vatskan over resten och hall over kottet i en plastpase och marinera over natten ...
Jag kommer att sous vide sa jag halvtinar kottet sa jag kan rubba in kryddorna i kottet innan jag sanker ner det i vattenbadet och kor en 18 timmar. Sedan blir det grillen for "texture" och caramelizing av ytan.

Jag har just gjort min "rubb" men lagger in den i kokstraden i stallet.
https://www.bukefalos.se/threads/tittar-in-i-ditt-koek-del-24.1483465/page-9
 
När man åker på en liten tur så glömmer man alltid något. Den här gången glömde jag kolla packlistan jag skrivit och som följd glömde jag ta med diskborste och diskmedel. Sen har jag glömt att handla mat. Men jag klarar mig nog till i morgon.
 
När man åker på en liten tur så glömmer man alltid något. Den här gången glömde jag kolla packlistan jag skrivit och som följd glömde jag ta med diskborste och diskmedel. Sen har jag glömt att handla mat. Men jag klarar mig nog till i morgon.
Så är det alltid. En gång glömde jag kavajen hemma. En annan gång både stigbyglar, stigläder och sadelgjord :crazy:
Jag skulle behöva någon som bara app app app karamell du måste ha även detta och detta med dig
 
Om jag la inlägget om att jag har kissat på mig i den seriösa EM-dressyr-tråden istället för här? Kanske.

Det är sånthär som gör att jag hänger på Allmänt och helst i den här tråden :angel:

Vi hittar dig här också, nakenfis. /seriös EM-dressyrtrådsskribent. *Mycket* seriös EM-dressyrtrådsskribent. Ser alla tävlingar iklädd nystruken tävlingsskjorta, nylagd mascara, putsade ridstövlar och hög hatt. Helst stående i korrekt position från första till sista start. Toapauser avklarade dagen före tävlingarna. Man måste planera, om man ska platsa bland de seriösa EM-dressyrtrådsskribenterna. *pfft*
 
Så är det alltid. En gång glömde jag kavajen hemma. En annan gång både stigbyglar, stigläder och sadelgjord :crazy:
Jag skulle behöva någon som bara app app app karamell du måste ha även detta och detta med dig
Ha! Grannen åkte med två vänsterstövlar.

Men rekordet slås av en annan bekant som åkte långt. Och väl framme upptäckte att han glömt lasta hästen. Den stod kvar med skydd och täcke i gången hemma.
 
Vi hittar dig här också, nakenfis. /seriös EM-dressyrtrådsskribent. *Mycket* seriös EM-dressyrtrådsskribent. Ser alla tävlingar iklädd nystruken tävlingsskjorta, nylagd mascara, putsade ridstövlar och hög hatt. Helst stående i korrekt position från första till sista start. Toapauser avklarade dagen före tävlingarna. Man måste planera, om man ska platsa bland de seriösa EM-dressyrtrådsskribenterna. *pfft*
:arghh: :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 132
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 583
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 437
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 692
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp