Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att solen ska titta fram - det ska visst bli 27 grader här idag :eek: :D ! Har en tvätt på gång i maskinen. Härligt när man kan torka den ute.

Annars vet jag inte. Jag ska köra igång middagen i crock potten strax. Det blir en härlig linsgryta idag, med mycket kryddor och smak :d . Och förmodligen måla ett lager till på mina fönster så det blir gjort!
 
Väntar på att bilköparen ska höra av sig och att en kompis ska komma över på fika men först lunch, nöjde mig med den ena squashen jag tog in igår. :d
 
Städat köksbordet. Det var välbehövligt kan man säga. Hittade allt möjligt spännande. Mem nu är det fint med ny ren duk och inga onödiga prylar!
15667254841469122418195675088624.jpg
 
Prokrastinering
Måste mocka åt grisarna
Sen dammsuga klart
Dammtorka, diska och torka golv
Men det är ju så trååååkkkigt
 
Är proppmätt och less på att vänta på folk så nu åker jag till hästarna så får de ringa när de tänker komma och fika/hämta bilen.
 
Jag fick sova rätt bra ändå, grannen drog ner volymen efter ett tag :D

Edit: Jag hoppas det inte var för att en annan granne gnällde... :cautious: jag unnar honom som sagt att festa, han har sällan fest och det är trevligt med lite yngre grannar än alla pensionärer som bott här i hundra år :p
Lite så känner jag med. Igår hade en granne fest ca 1,2 km härifrån. Är så tyst annars så bara kul att höra att folk lever mellan varven :D
 
Stalljobb förmiddag och sen inget speciellt annat än började gå igenom en ”diverselåda” och hittade denna men vad har man den till? Det är ett avlångt hål på ovansidan och små runda hål under tassarna.

Har funderat men kommer inte på syftet.

07931FF4-2B56-47FC-A8F5-EFE12806F50A.jpeg
 
Lite så känner jag med. Igår hade en granne fest ca 1,2 km härifrån. Är så tyst annars så bara kul att höra att folk lever mellan varven :D

Ja, jag tycker bara att det är kul att det kommit hit lite yngre folk (plus att jag känt honom sedan han föddes). Det bästa var när en av hans kompisar var förbi (antingen för att hämta eller lämna någon, det var fest) och det lät som om det var en stereo i mitt sovrum... det var kräm i den bilstereon :rofl: Jag har ALDRIG hört en stereo så välbalanserad, det var det bästa billjud jag hört :up: Men jag var lite förvånad när jag vaknade :laugh:
 
Stalljobb förmiddag och sen inget speciellt annat än började gå igenom en ”diverselåda” och hittade denna men vad har man den till? Det är ett avlångt hål på ovansidan och små runda hål under tassarna.

Har funderat men kommer inte på syftet.

Visa bifogad fil 35601
Jag rekommenderar fb-gruppen "Antikt-Retro-Kuriosa Frågor och svar (ej värdering)". Där brukar man kunna får svar på allt möjligt (förutom värdet då ;) ) om gamla saker :up: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 060
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 819
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 321
Senast: Viva
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp