Bukefalos 28 år!

Vad gör vi den CIV (104)

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag jobbade på Solvalla för typ tusen år sen kom det in en vit travare till ett grannstall. Det blev total kaos!
Övriga hästar blev så rädda att de skenade, välte vagnar, man tappade handhästar etc.
Den vita stackaren fick åka ut till någon lantis-gård igen och ordningen var åter. 😂

Nar jag, for annu mycket, mycket langre sedan hangde pa Taby Galopp kopte "mitt" stall en mer an halv vild hingst fran Irland. Han vandes vid manniskor och de red in honom. Han var snabb som vinden och skulle gora succe pa tavlingsbanorna var det tankt. Han var runt 2-3 ar gammal nar han kom. Fantastiskt vacker.
Han hade inga problem alls med manniskor ... men han var radd for andra hastar och lyckades inte ta sig ut fran startboxen. :cautious:
Det lostes med att han fick starta utanfor boxen ... men han kunde inte springa nar det var andra hastar pa banan. Han snubblade over sina egna fotter, ramlade omkull, 😳 eller bara tvarstannade och vagrade att springa. Nar han var ensam pa banan var han snabbast av dem alla. :p
 
Jag har möblerat om bland mina blommor och beskurit dem lite. Det tog cirka en timme innan alla blommor har fått vård och sammanlagt nio krukor har bytt plats. Hoppas de trivs på sina nya platser.
Nu ska jag fortsätta med makens födelsedagspresent. Det gäller att vara ute i god tid!
 
Förbättrat?
IMG_20190825_080634.jpg
 
När jag jobbade på Solvalla för typ tusen år sen kom det in en vit travare till ett grannstall. Det blev total kaos!
Övriga hästar blev så rädda att de skenade, välte vagnar, man tappade handhästar etc.
Den vita stackaren fick åka ut till någon lantis-gård igen och ordningen var åter. 😂
Vi visade en skimmel på bruksproveet. Habn fick spunk när han mötte Cardento.
Stackaren. Vi diskuterade att hänga en spegel i hans box.
 
Nar jag, for annu mycket, mycket langre sedan hangde pa Taby Galopp kopte "mitt" stall en mer an halv vild hingst fran Irland. Han vandes vid manniskor och de red in honom. Han var snabb som vinden och skulle gora succe pa tavlingsbanorna var det tankt. Han var runt 2-3 ar gammal nar han kom. Fantastiskt vacker.
Han hade inga problem alls med manniskor ... men han var radd for andra hastar och lyckades inte ta sig ut fran startboxen. :cautious:
Det lostes med att han fick starta utanfor boxen ... men han kunde inte springa nar det var andra hastar pa banan. Han snubblade over sina egna fotter, ramlade omkull, 😳 eller bara tvarstannade och vagrade att springa. Nar han var ensam pa banan var han snabbast av dem alla. :p
var han svart och stod hos Rolf w?
 
Sitter och har beslutsångest om vilka mönster jag ska skriva ut, vilket tyg som ska bli vilket plagg och vad jag ska börja någonstans. Inga lätta beslut..
 
Lyssnade på P1s söndagsintervju med Hanif Bali. Vilken märklig människa. Jag blir nånstans mellan sorgsen och förfärad.
 
Oh, den på Söder i Stockholm? Jag funderade på att gå men det kändes lite långt. Var det kul? :)
Ja precis :) Gått varje år de senaste typ 5 åren. Tycker det är ganska kul att titta på allt folk. Är ju idag också så du har fortfarande chansen att gå.
 
Måste dammsuga, dammtorka, diska och mocka åt marsvinen
Har iaf kört igång en maskin tvätt
Men resten är segt att komma igång med 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 473
Senast: Wille
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 215
Senast: Breaktown
·
Fordon Gör en spin-off på min egen tråd: Ni som äger bil: hur mycket av er inkomst lägger ni på bil- och transportrelaterade kostnader...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 592
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp