Vad gör vi nu då? Del XCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sytt upp en klänning åt en kund, i ett tunt chiffong tyg. Sytt upp den 25 cm, men den ser muskort ut O_o den var alltså nedanför knäna först, och skulle gå till strax ovanför efter ändringen... Tur nog är det en klänning hon köpt på loppis så den var inte dyr, men erbjudit kunden pengarna tillbaka om hon inte är nöjd. Känns så tråkigt bara om jag inte lyckats bra.
 
Nu har jag varit social så det är ju bra. Eller tja social och social vet jag inte men nått åt det hållet. Mycket mer folk än jag trodde! Och blev mycket mer dricka än jag trodde :o. Att man aldrig lär sig. Men men bara midsommar en gång om året och är ledig resten av kvällen så kan göra i princip vad som helst och vad gör jag?? Jo åker hem lagom till alla riktiga danser börjar. Men jag känner ju bara folket lite ytligt sådär och vill inte att nån får fel uppfattning om mig så :nailbiting:. Jaja skitsamma kanske. Nu har jag korkat upp lite vin, med sill och snart potatis. Är fasiken mer sugen på chicken nuggets men har inget hemma. Det och sötsursås vore drömmen :love:
 
Bakade en jordgubbsmoussetårta och tog med på midsommarmiddagen :)

6313A2F5-54FF-4B6E-9E87-66AB0586699E.jpeg


Sen jag kom hem har jag vispat ihop en hjortronsyltglass eftersom jag fick lite äggulor över när jag behövde äggvitor till italiensk maräng. Sen har jag misslyckats med TVÅ pajskal till min planerade halloncurd/marängpaj!! Så nu har jag en mördeg som vilar i kylen så jag ska ge det ett sista försök, annars Blir det ingen paj :p !!

Tredje gången gillt hoppas jag!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
7 100
Senast: Pinus
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 534
Senast: skogaliten
·
Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
727
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp